Öğrencilerin selamlaşma ve tanışma konularında beceri kazanmasını sağlamak.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Selamlama, veda, özür gibi kalıpları anlayıp ifade edebilir. | 1, 2, 3, 4, 5 | 1, 2, 3 | A, B, C |
2- Medeni hal, yaş, adres, milliyet gibi kişisel bilgileri yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir ve sorabilir | 1, 2, 3, 4, 5 | 1, 2, 3 | A, B, C |
3- Basit ifadelerle hobiler ve ilgi alanlarından bahsedebilir. | 1, 2, 3, 4, 5 | 1, 2, 3 | A, B, C |
4- Tarih ve saat bilgileri verme; afişlere bakarak bir gösteri ya da filmin yeri, başlama zamanı gibi günlük yaşama ilişkin konuları yazılı ve sözlü ifade etmeye yönelik beceriler edinir. | 1, 2, 3, 4, 5 | 1, 2, 3 | A, B, C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Unité O : Connaissez-vous la France et le français ?
* Fransa’yı ve Fransızca’yı tanımak * Fransız alfabesi * Fransızca sesler, sesletim |
Isınma alıştırmaları |
2 |
Unité 1: Salut! C’est Alice, et toi?
* Selamlaşma * Cümle içinde sözcüklerin sıralanışı * Etre, s'appeler fiilleri * Toi / vous ayrımı * Adını hecelemek / kodlamak |
Sesletim, okuma |
3 |
Unité 1: Salut C’est Alice, et toi?
* C'est + nom de personne * Kendini tanıtma * Temel sıfatları kullanma |
Alıştırma: Dinleme, konuşma |
4 |
Unité 2: Je suis français, et toi?
* Kendi hakkında bilgi verme * Kimlik bilgilerini sorma * Pronom tonique (moi, toi, lui/ elle ....) |
Dinleme |
5 |
Unité 2: Je suis français, et toi?
* milliyet bildiren sıfatlar * parler / habiter fiilleri * 0 – 30 arası sayılar |
Alıştırma: Dinleme, konuşma |
Unité 3: Il est brun, elle est brune.
* birisi hakkında bilgi vermek * sevdiği şeyleri söylemek * 3’üncü tekil şahıs * renkler |
Okuma | |
6 |
Unité 3: Il est brun, elle est brune.
* il y a... * l’article défini / indéfini * masculin / féminin isim ve sıfatların ayrımı * Tekil/çoğul isimler, cümleler * Aimer, préfèrer fiilleri |
Alıştırma: Dinleme, konuşma |
7 | Genel tekrar: Evaluation I ARA SINAV |
Genel tekrar
|
8 |
Unité 4: Connaissez-vous Nina?
* Kendimizin ya da birisinin fiziksel özelliklerinden bahsetmek * Tu / vous; ils / elles * Yaştan bahsetmek * 30 – 60 arası sayılar |
Alıştırma: Dinleme, konuşma, okuma |
9 |
Unité 4: Connaissez-vous Nina?
* Intonation ile soru sorma * C’est qui? / Qu’est-ce que c’est? * Avoir, savoir, connaitre fiilleri |
Dinleme, okuma |
10 |
Unité 5: Quelle heure est-il?
* Saatlerden bahsetmek * Gelinen / gidilen yerden bahsetmek * Günlük aktiviteden bahsetmek |
Alıştırma: Dinleme, konuşma |
11 |
Unité 5: Quelle heure est-il?
* Quel, quels, quelle, quelles soru kalıpları * à - de préposition ları * D’où / Où soruları * Aller, venir, fiilleri |
Dinleme, okuma |
12 |
Unité 6: Votre numéro de téléphone, s’il vous plait.
* Doğum tarihi, yerini söylemek * Haftanın günleri / aylar * 100’e kadar sayılar * Hobiler, sporlardan bahsetmek * Olumsuz cümle yapma |
Alıştırma: Dinleme, konuşma |
13 |
Unité 6: Votre numéro de téléphone, s’il vous plait.
* Aile üyelerinden bahsetmek * Adjectif possesifs (mon, ton, son ....) * Travailler, jouer, faire fiilleri * Faire de / jouer à |
Alıştırma /
Program yetiştiği taktirde sınıf içi aktivite: Fransızca film izleme vb. |
14 | Genel Tekrar |
Genel tekrar
|
15 | Genel Tekrar & FINAL |
Kaynaklar
Ders Kitabı | * Akyıldız, S. & Lafargue, C. (2021). “ C’est parti! ”, İstek Yayınları | |
Diğer Kaynaklar | Bölümce hazırlanan alıştırma kitapçığı |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Bölümce hazırlanan ek alıştırma kitapçığı |
Ödevler | Ders içi kompozisyon |
Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 35 |
Sınıf içi katılım / ders içi ödev | 1 | 20 |
Toplam | 55 | |
Finalin Başarıya Oranı | 45 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 55 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
Kendini Fransızca sözlü olarak ifade edebilir. | x | ||||||
Kendini Fransızca yazılı olarak ifade edebilir. | x | ||||||
Fransızca konuşmayı anlayabilir. | x | ||||||
Fransızca yazılanı anlayabilir. | x | ||||||
Fransızca çeviri yapabilir. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Derse katılım / Ders içi ödev | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |