• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
AFFA 101
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Dili: 
Fransızca
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, A1 seviyesinin ilk adımını oluşturan bu derste amaçlanan, öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: 

Öğrencilerin selamlaşma ve tanışma konularında beceri kazanmasını sağlamak.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav B: Sınıf içi tartışma C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1-Selamlama, veda, özür gibi kalıpları anlayıp ifade edebilir. 1, 2, 3, 4, 5 1, 2, 3 A, B, C
2- Medeni hal, yaş, adres, milliyet gibi kişisel bilgileri yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir ve sorabilir 1, 2, 3, 4, 5 1, 2, 3 A, B, C
3- Basit ifadelerle hobiler ve ilgi alanlarından bahsedebilir. 1, 2, 3, 4, 5 1, 2, 3 A, B, C
4- Tarih ve saat bilgileri verme; afişlere bakarak bir gösteri ya da filmin yeri, başlama zamanı gibi günlük yaşama ilişkin konuları yazılı ve sözlü ifade etmeye yönelik beceriler edinir. 1, 2, 3, 4, 5 1, 2, 3 A, B, C

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Unité O : Connaissez-vous la France et le français ?

* Fransa’yı ve Fransızca’yı tanımak

* Fransız alfabesi  

* Fransızca sesler, sesletim

Isınma alıştırmaları
2 Unité 1: Salut! C’est Alice, et toi?  

* Selamlaşma

* Cümle içinde sözcüklerin sıralanışı

* Etre, s'appeler fiilleri

* Toi / vous ayrımı

* Adını hecelemek / kodlamak

Sesletim, okuma
3 Unité 1: Salut C’est Alice, et toi?  

* C'est + nom de personne

* Kendini tanıtma

* Temel sıfatları kullanma

Alıştırma: Dinleme,  konuşma
4 Unité 2: Je suis français, et toi?

* Kendi hakkında bilgi verme

* Kimlik bilgilerini sorma

* Pronom tonique (moi, toi, lui/ elle ....)

Dinleme
5 Unité 2: Je suis français, et toi?

* milliyet bildiren sıfatlar

* parler / habiter fiilleri

* 0 – 30 arası sayılar

Alıştırma: Dinleme, konuşma
  Unité 3: Il est brun, elle est brune.

* birisi hakkında bilgi vermek

* sevdiği şeyleri söylemek

 * 3’üncü tekil şahıs

 * renkler  

Okuma
6 Unité 3: Il est brun, elle est brune.

* il y a...

* l’article défini / indéfini

* masculin / féminin isim ve sıfatların ayrımı

* Tekil/çoğul isimler, cümleler

* Aimer, préfèrer fiilleri

Alıştırma: Dinleme,  konuşma
7 Genel tekrar: Evaluation I  ARA SINAV Genel tekrar

 

8 Unité 4: Connaissez-vous Nina?

* Kendimizin ya da birisinin fiziksel özelliklerinden bahsetmek

* Tu / vous; ils / elles

* Yaştan bahsetmek

* 30 – 60 arası sayılar

Alıştırma: Dinleme,  konuşma, okuma
9 Unité 4: Connaissez-vous Nina?

* Intonation ile soru sorma

* C’est qui? / Qu’est-ce que c’est?

* Avoir, savoir, connaitre fiilleri

Dinleme, okuma
10 Unité 5: Quelle heure est-il?

* Saatlerden bahsetmek

* Gelinen / gidilen yerden bahsetmek

* Günlük aktiviteden bahsetmek

Alıştırma: Dinleme,  konuşma
11 Unité 5: Quelle heure est-il?

* Quel, quels, quelle, quelles soru kalıpları

* à - de préposition ları

* D’où / Où soruları

* Aller, venir, fiilleri  

Dinleme, okuma
12 Unité 6: Votre numéro de téléphone, s’il vous plait.

* Doğum tarihi, yerini söylemek

* Haftanın günleri / aylar

* 100’e kadar sayılar

* Hobiler, sporlardan bahsetmek

* Olumsuz cümle yapma

Alıştırma: Dinleme,  konuşma
13 Unité 6: Votre numéro de téléphone, s’il vous plait.

* Aile üyelerinden bahsetmek

* Adjectif possesifs (mon, ton, son ....)

* Travailler, jouer, faire fiilleri

* Faire de / jouer à

Alıştırma /

Program yetiştiği taktirde sınıf içi aktivite: Fransızca film izleme vb.

14 Genel Tekrar Genel tekrar

 

15 Genel Tekrar & FINAL  

 

 

Kaynaklar

Ders Kitabı * Akyıldız, S. & Lafargue, C. (2021). “ C’est parti! ”, İstek Yayınları                        
Diğer Kaynaklar Bölümce hazırlanan alıştırma kitapçığı

 

Materyal Paylaşımı

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar Bölümce hazırlanan ek alıştırma kitapçığı
Ödevler Ders içi kompozisyon
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Sınıf içi katılım / ders içi ödev 1 20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi  
1 2 3 4 5    
Kendini Fransızca sözlü olarak ifade edebilir.   x          
Kendini Fransızca yazılı olarak ifade edebilir.   x          
Fransızca konuşmayı anlayabilir.     x        
Fransızca yazılanı anlayabilir.     x        
Fransızca çeviri yapabilir. x            

 

AKTS İş Yükü Tablosu

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Derse katılım / Ders içi ödev 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü     117
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,68
Dersin AKTS Kredisi     5