Öğrencilerin taşıma araçları, yol tarifi, alış -veriş konularında beceri kazanmasını sağlamak.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Basit ifadelerle gelecekle ilgili projelerden bahsedebilir. | 1, 2, 3, 4,5 | 1, 2, 3 | A, B,C |
2- Basit ifadelerle yaşanılan yer ve çevreyi tanımlayabilir. | 1, 2, 3, 4,5 | 1, 2, 3 | A, B,C |
3- Bir yeri sorma ve bir yeri tarif edebilir | 1, 2, 3, 4,5 | 1, 2, 3 | A, B,C |
4- Nesnelerin yer ve konumlarıyla ilgili bilgiler verebilir. | 1, 2, 3, 4,5 | 1, 2, 3 | A, B,C |
5- Bildik durumlarda kısa, basit yönergeleri (talimatları) anlayabilir. | 1, 2, 3, 4,5 | 1, 2, 3 | A, B,C |
6- Bir şey satın almak, fiyatını sorabilir
|
1, 2, 3, 4,5 | 1, 2, 3 | A, B,C |
7- Restorana gitmek, menü hakkında bilgi sahibi olmak, yiyecek ısmarlama konularına hakimdir
|
1, 2, 3, 4,5 | 1, 2, 3 | A, B,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ||||||||||||
1 | Fransızca 101 Genel Tekrarı | Alıştırma: Kelime Bilgisi, okuma, konuşma, dinleme | ||||||||||||
2 |
Unité 7: A vélo ou en bus?
* Ulaşım araçları * Kullanacağın ulaşım aracını, bir yere nasıl gideceğini söylemek |
Okuma | ||||||||||||
3 |
Unité 7: A vélo ou en bus?
* Les pays et les prépositions: en, à * Prépositions de lieu: devant, derrière .... * Prendre, partir, se trouver fiilleri |
Kelime Bilgisi | ||||||||||||
4 |
Unité 8: Pardon Madame, comment je peux aller...?
* Yol tarifi: yer, yön sorma * Les directions: tout droit, à droite, |
Alıştırma: Dinleme, konuşma | ||||||||||||
|
Dinleme | |||||||||||||
5 |
|
Alıştırma: Dinleme, konuşma | ||||||||||||
6 |
|
Kelime bilgisi, dinleme, okuma | ||||||||||||
7 |
|
Genel tekrar | ||||||||||||
8 |
Unité 10: Je vais rester ici.
* Günlük rutinini anlatmak * Gelecekten bahsetmek |
Alıştırma: Dinleme, konuşma, okuma | ||||||||||||
9 |
|
Dinleme | ||||||||||||
10 |
|
Alıştırma: Dinleme, konuşma, okuma | ||||||||||||
11 |
|
Dinleme | ||||||||||||
12 |
|
Okuma | ||||||||||||
13 |
|
Alıştırma: Dinleme, konuşma, okuma | ||||||||||||
14 |
Genel tekrar: BILAN II
|
|||||||||||||
15 |
Genel Tekrar & FİNAL |
Genel tekrar |
Kaynaklar
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı | * Akyıldız, S. & Lafargue, C. (2021). “ C’est parti! ”, İstek Yayınları |
Diğer Kaynaklar | *Bölümce hazırlanan alıştırma kitapçığı |
Materyal Paylaşımı
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | Bölümce hazırlanan alıştırma kitapçığı |
Ödevler | Ders içi kompozisyon |
Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 35 |
Sınıf içi katılım / ders içi ödev | 1 | 20 |
Toplam | 55 | |
Finalin Başarıya Oranı | 45 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 55 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | |||||||
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
Kendini Fransızca sözlü olarak ifade edebilir. | X | ||||||
Kendini Fransızca yazılı olarak ifade edebilir. | X | ||||||
Fransızca konuşmayı anlayabilir. | x | ||||||
Fransızca yazılanı anlayabilir. | x | ||||||
Fransızca çeviri yapabilir. | X |
AKTS İş Yükü Tablosu
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Derse katılım / Ders içi ödev | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |