Ders, geçmişle ilgili zaman ve kelime bilgisini içerir.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Plan ve projelerden bahsedebilir, anlayabilir. | 1, 2, 3, 4,5 | 1, 2, 3 | A, B,C |
2- Düşüncelerini ifade edebilir ve savunabilir/ anlayabilir. | 1, 2, 3, 4,5 | 1, 2, 3 | A, B,C |
3- Sebep ve sonuç ilişkilerinden bahsedebilir, anlayabilir. | 1, 2, 3, 4,5 | 1, 2, 3 | A, B,C |
4- Özgeçmişinden bahsedebilir, anlayabilir. | 1, 2, 3, 4,5 | 1, 2, 3 | A, B,C |
5- Geçmişten bahsedebilir,anlayabilir. | 1, 2, 3, 4,5 | 1, 2, 3 | A, B,C |
6- Hayatındaki, geçmiş önemli olaylardan bahsedebilir, anlayabilir |
1, 2, 3, 4,5 | 1, 2, 3 | A, B,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel Tekrar | Alıştırma |
2 |
Ünite V: Faire des comparaisons
Ders 19: Vous allez vivre à Paris? -Mekanları karşılaştırma -Olumsuzluk -Ne rien / personne |
Kelime Bilgisi |
3 |
Ünite V: Faire des comparaisons
Ders 19: Vous allez vivre à Paris? -Conditionnel / Dileklerin ifadesi -Bir yer hakkında bilgi vermek |
Alıştırma |
4 |
Ünite V: Faire des comparaisons
Ders 20: L’avenir du français -Durum karşılaştırması -Onaylama, aynı fikirde olduğunu ifade etmek |
|
5 |
Ünite V: Faire des comparaisons
Ders 20: L’avenir du français -Sebep ifadesi -Parce que + mastar -Amaç ifadesi -Pour + mastar |
|
6 |
Ünite VI: Raconter quelque chose
Ders 21: Souvenir d’enfance -Geçmişten bahsetmek -Bir olayı anlatmak -Imparfait |
Alıştırma |
7 |
Ünite VI: Raconter quelque chose
Ders 21: Souvenir d’enfance -Sıfatların yeri -Ne..... que |
|
8 |
Genel Tekrar ARA SINAV |
|
9 |
Ünite VI: Raconter quelque chose
Ders 22: J’ai fait mes études à Lyon -Özgeçmişinden bahsetmek -Eğitim geçmişini anlatmak -Passe Compose: Etre – Avoir ayrımı |
Alıştırma |
10 |
Ünite VI: Raconter quelque chose
Ders 22: J’ai fait mes études à Lyon -Zarfların yeri -Tatilden bahsetmek |
Alıştırma |
11 |
Ünite VI: Raconter quelque chose
Ders 23: Retour des Antilles -Tatilden bahsetmek - Passe Composé – Imparfait ayrımı -Sıfatların yeri |
|
12 |
Ünite VI: Raconter quelque chose
Ders 23: Retour des Antilles -Ne..... jamais - Passe Composé’de olumsuzluk -Duyguların ifadesi |
Alıştırma |
13 |
Ünite VI: Raconter quelque chose
Ders 24: Au voleur! Au voleur! -Bir olayın şartlarının ifadesi |
Kelime bilgisi |
14 |
Ünite VI: Raconter quelque chose
Ders 24: Au voleur! Au voleur! -Futur Simple - Passe Composé - Imparfait |
Alıştırma |
15 |
Genel Tekrar FİNAL |
Genel Tekrar |
Kaynaklar
Ders Kitabı |
* Festival I / S.Poisson-Quinton , M. Mahéo-Le coadic , A. Vergne-Sirieys
* Festival I / S.Poisson-Quinton , M. Mahéo-Le coadic , A. Vergne-Sirieys |
Diğer Kaynaklar |
*Bölümce hazırlanan alıştırma kitapçığı
* Grammaire 450 nouveaux exercices- Niveau débutant/E. Sirejols, D. Renaud/ Clé International * Vocabulaire Progressif du français Niveau débutant/Anne Goliot-Lété, Claire Miquel Clé International |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Bölümce hazırlanan alıştırma kitapçığı |
Ödevler | Ders içi kompozisyon |
Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 35 |
Sınıf içi katılım / ders içi ödev | 1 | 20 |
Toplam | 55 | |
Finalin Başarıya Oranı | 45 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 55 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1- | Kendini Fransızca sözlü olarak ifade edebilir. | x | |||||
2- | Kendini Fransızca yazılı olarak ifade edebilir. | x | |||||
3- | Fransızca konuşmayı anlayabilir. | x | |||||
4- | Fransızca yazılanı anlayabilir. | X | |||||
5- | Fransızca çeviri yapabilir. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Derse katılım / Ders içi ödev | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |