• Türkçe
  • English
Course Code: 
AFGA 101
Course Type: 
Elective
P: 
2
Lab: 
1
Credits: 
3
ECTS: 
5
Course Language: 
German
Course Coordinator: 
Course Objectives: 
Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’nı temel alarak öğrencilerin başlangıç seviyesinde iletişim kurabilmelerini, aynı zamanda okuma-anlama, dinleme-anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Course Content: 

Selamlaşma, kendini ve başkasını tanıtma, adres ve telefon numarasını söyleme, bir cafede sipariş verme ve hesap ödeme, yemek hakkında konuşma, günlük akış, turistik yerler ve ulaşım araçları, yol tarifi, meslekler, şirket binası tanıtımı, hobiler, sıra sayıları, edatlar.

Course Methodology: 
1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
Course Evaluation Methods: 
A: Sınav B: Ödev

Vertical Tabs

Course Learning Outcomes

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1-Selamlama, veda, özür gibi kalıpları anlayıp ifade edebilir; kendini ve başkasını temel seviyede tanıtabilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
2-Sayıları söyleyebilir; adres ve telefon numarasını ifade edebilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
3-Cafe’de sipariş verebilir, ödeme yapabilir; yemek hakkında konuşabilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
4-Yemek hakkında konuşabilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
5-Günlük akışını anlatabilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
6-Turistik yerlerden ve ulaşım araçlarından bahsedebilir; yol tarif edebilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
7- Mesleklerden bahsedebilir; bir şirket binasını tanıtabilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
8-Hobiler hakkında konuşabilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B

 
 

 

Course Flow

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Almanca’ya giriş (Willkommen) tanışma/selamlaşma kalıpları/alfabe

Ünite 1 (Sommerkurs in Leipzig): kendini ve başkalarını tanıtma/şahıs zamirleri/fiil çekimi

 
2 Ünite 2 (Möller oder Müller?): sayılar/adres ve telefon numarasını ifade etme  
3 Ünite 2: isimlerin tekil ve çoğul halleri  
4 Ünite 3 (Arbeiten im Café): bir kafede sipariş verme ve ödeme yapma/’sein’ fiili  
5 Ünite 3: belirli-belirsiz tanımlık/’kein-‘ olumsuzluğu  
6 Ünite 4 (Lecker essen!):  yemek hakkında konuşma  
7 Ünite 4: ismin –i/-ı hali/ ’nicht‘ olumsuzluğu  ARA SINAV  
8 Ünite 5 (Hast du Zeit?): saatler/ayrılabilen ön ekli fiiller  
9 Ünite 5: günlük akış/gün isimleri/günün zaman dilimleri  
10 Ünite 6 (Meine Stadt):  turistik yerler/ulaşım araçları/yol tarifi  
11

 

Ünite 6: ‘sein’ fiilinin geçmiş hali/iyelik zamirleri  
12 Ünite 7 (Der neue Job): meslekler/bir şirket binasını tanıma  
13 Ünite 7: sıra sayıları/ismin –e/-a hali/yer belirten edatlar  
14 Ünite 8 (Freizeit und Hobbys): hobiler hakkında konuşma/’haben’ fiilinin geçmiş hali/’können’ tarz fiili  
15 GENEL TEKRAR FİNAL   

 

 
 

 

Recommended Sources

Ders Kitabı Das Leben A1.1 Kurs- und Übungsbuch/Cornelsen
Diğer Kaynaklar -

 

 

 

Material Sharing

Dökümanlar Bölümce hazırlanan ek materyaller, film, destekleyici videolar
Ödevler Kompozisyon, metin okumaları
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı

 

 

 

Assessment

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Kısa Sınav    
Sınıf içi katılım / Ödev   20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Course’s Contribution to Program

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Kendini Almanca sözlü olarak ifade edebilir.     x      
2 Kendini Almanca yazılı olarak ifade edebilir.     x      
3 Almanca konuşmayı anlayabilir.       x    
4 Almanca yazılanı anlayabilir.       x    
5 Almanca çeviri yapabilir.   x        

 

 

 

ECTS

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü     117
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,68
Dersin AKTS Kredisi     5