• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
AFCA 201
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Mandarin Çince (Çin resmin dili) , HSK (Yabancıların Çince Seviye Tesbit Sınavı) 3. Seviyesinin dil bilgilerini bu derste amaçlanan, öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: 

Öğrenciler Çince istek kipi, saat ve vakit, çoğu fiilli cümle ile amacını belirtme, seçmeli soru cümlesi, yardımcı kelimeler bilgi edinir ve benzer konularda kendilerini ifade edebilir konuma gelirler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Ses kayıtları dinletme, 5: Videoyu izlenme.
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Sınıf içi tartışma C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Saati, yetenekleri, izinli ve yasak, sağlık durumu, istekleri, zorumlu, gerçekleşmiş olayı, telefonda arama, davet etme, tavsiyeleri sorma, şikayet etme, selamları iletme ve bayram kutlama ve benzer konularda doğru ifade eder. 1,2,3,4,5 1,2,3,4,5 A,B,C
2) Yardımcı kelimeleri bilgi edinir. 1,2,3,4,5 1,2,3,4,5 A,B,C
3) Çince karakterin yapı özellikleri ve kuralları öğrenir 1,2,3,4,5 1,2,3,4,5 A,B,C
4) Fiilli cümle çeşitleri ve istek fiilleri öğrenir. 1,2,3,4,5 1,2,3,4,5 A,B,C
5) kompozisyonu ve kısa öyküleri yazar ve anlar. 1, 1,2,3,4,5 A,B,C

 

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Tekrarlama -1
2 Tekrarlama -2
3 11. ÜNİTE Biraz Çince konuşabilirim.
  • Yeni kelime
  • Birim kelime ‘一点儿’
  • Olumsuz anlamında ‘哪里’ kullanımı
  • ‘还’ ile durum ve eylem dışında devamını anlatımı
4 11.ÜNİTE  Biraz Çince konuşabilirim.
  • Zaman söyleme
  • İstek fiili ‘会、能、可以、应该’
  • Çoğu fiilli cümleleri -1 Amacı
  • ‘教’ ve ‘问’ ile çift nesneli cümle
5 11.ÜNİTE  Biraz Çince konuşabilirim.
  • Saat sorma
  • Yetenekleri açıklama
  • İzinli ve yasak açıklama
  • Çince karakterin yapısı-4
6 12.ÜNİTE  Tüm vücudum rahat değil. 
  • Yeni kelimeler
  • Zamir ‘每’
  • ‘怎么’ ile sebebi sorma
  • Modal yardımcı kelime ‘吧’ ile konuşma tonu yumuşatma
  • Zarf kelime ‘跟 + Pr/Np + 一起’ ve ‘有一点儿’
  • İlgeç kelime ‘给’
7 12.ÜNİTE  Tüm vücudum rahat değil. 
  • Özne-yüklem’den oluşan yüklem cümle yapısı
  • Seçmeli soru cümle
  • İstek fiil  ‘要、想、愿意’
8 12.ÜNİTE  Tüm vücudum rahat değil. 
  • Sağlığını bahsetme
  • İsteklerini ifade etme
  • İhtiyacı ve gereğini ifade etme
  • Çince karakterin yapısı-5
9 ARA SINAV

 

10 13.ÜNİTE  Güzel bir kızla tanıştım.
  • Yeni kelimeler
  • sıfat ‘多’ ve ‘少’
  • ‘Pr/N-这儿/那儿’ ile yerleşimi işaret etme
  • ‘常常’ ve ‘常’
  • fiil ve fiilli kelimeler ile tanıtma
11 13.ÜNİTE  Güzel bir kızla tanıştım.
  • Fonksiyon kelimesi ‘了’
  • İstek fiil  ‘可能、会’
12 13.ÜNİTE  Güzel bir kızla tanıştım.
  • Gerçekleşmiş bir olayı bahsetme
  • Evi kiralama
  • Tavsiye edilme
  • Telefon etme
  • Çince yazı kökleriyle sözlükten karakteri arama
13 14.ÜNİTE  Mutlu Noeller diliyorum!  
  • Yeni kelime
  •  ‘问……好’ ile selamını iletme
  • Özne+yüklem kalıbı ile betimleme
14 14.ÜNİTE  Mutlu Noeller diliyorum! 
  • 4 çeşit basit cümle
  • 6 çeşit soru cümle kalıp
15
  • 14.ÜNİTE  Mutlu Noeller diliyorum! 
  • Özür dileme ve şikayet etme
  • Selamını iletme
  • Bayramını kutlama
  • Pinyin sırası ile sözlükten Çince karakteri arama
  YAZILI ÇALIŞMA KİTAPÇIK (PDF) & FİNAL SINAV

 

Kaynaklar

Ders Kitabı New Practical Chinese Reader Textbook-1, Beijing Language and Culture University Press, LUİ Xun,  1. Kez baskısı, Ocak 2010;

New Practical Chinese Reader Workbook-1 , Beijing Language and Culture University Press, LUİ Xun,  1. Kez baskısı, Ocak 2010.

Diğer Kaynaklar  Çince öğretim görevlilerinin hazırladığı çalışma kağıtları.

 

Materyal Paylaşımı

Kaynaklar DVD, CD, İnternet, Alıştırma.
Ödevler Kompozisyonlar ve değişik alıştırmalar
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Ödev (Yazılı) 1 20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Kendini Çince sözlü olarak ifade eder.     x      
2 Kendini Çince yazılı olarak ifade eder.     x      
3 Çince konuşmayı anlar.       x    
4 Çince yazılanı anlar.       x    
5 Çince çeviri yapar.     x      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav - - -
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü     117
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,68
Dersin AKTS Kredisi     5