• Türkçe
  • English
Course Code: 
AFSA 102
P: 
2
Lab: 
1
Credits: 
3
ECTS: 
5
Prerequisite Courses: 
Course Coordinator: 
Course Objectives: 
Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, A1 seviyesinin ilk adımını oluşturan bu derste amaçlanan, Düzenli ve düzensiz fillerin geniş zamanda öğrenilmesi ve yakın geçmiş zamana geçişle birlikte kendini daha rahat ifade edebilme amaçlanır.
Course Content: 

Bir kişinin karakterini tanımlamak. Günlük alışkanlıklar ve yemekler hakkında konuşabilmek ve yazabilmek. Yaşanılan semti tasvir etmek. Bir yere nasıl gidileceğini açıklamak.

Course Methodology: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Course Evaluation Methods: 
A: Sınav, B: Sunum C: Ödev

Vertical Tabs

Course Learning Outcomes

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)Öğrenci geniş zamanda dönüşümlü ve düzensiz fiilleri kullanarak kendinden ve çevresinden bahseder. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B, C
2) İspanyol ve Latin mutfağı hakkında bilgi edinir. Restoranda Dialog kurar. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B, C
3) Adres Tarifi yapar. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B, C
4) Yakın geçmiş zaman kullanarak kalıpları sözlü ve yazılı ifade eder. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B, C

 

Course Flow

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İlk kurun tekrarı  
2 Ünite 5.

 

İletişimsel Amaç: İnsan tanımlama.

Gramer:“Gustar” fiili ve iyilik sıfatları ve zamirleri.

Sözcük dağarcığı: aile.

 
3 Ünite 5.

 

İletişimsel Amaç: İnsan tanımlama.

Gramer: “Gustar” fiili ve iyilik sıfatları ve zamirleri.

Sözcük dağarcığı: aile.

 
4 Ünite: 6.

 

İletişimsel Amaç: Haftanın faaliyetleri.

Saatler

Zaman kalıpları

Gramer:geniş zamanda düzensiz fiillerin tekrarı)

 
5 Ünite: 6.

 

İletişimsel Amaç: Haftanın faaliyetleri.

Saatler

Zaman kalıpları

Gramer:geniş zamanda düzensiz fiillerin tekrarı.

 

 
6 Ünite: 7                                

 

İletişimsel amaç: bir restoran’da iletişim kurmak.

Yemekler ve tarifleri

 
7 Ünite: 7                                

 

İletişimsel amaç: bir restoran’da iletişim kurmak.

Yemekler ve tarifleri

TEKRAR: 5, 6, 7 üniteler.

 
  Ara sınav  
 

 

 

8

 

Ünite 8.

 

Şehir ve mahalle ile igili kelimeler.

İletişimsel Amaç: Yaşadığın semti tasvir etmek.

Adres tarifi.

Yer edatları.

Hoşlandığımız yerleri anlatma.

SER – ESTAR – HAY - TENER Farkı.

 
9 Ünite 8.

 

Şehir ve mahalle ile igili kelimeler.

İletişimsel Amaç: Yaşadığın semti tasvir etmek.

Adres tarifi.

Yer edatları.

Hoşlandığımız yerleri anlatma.

SER – ESTAR – HAY - TENER Farkı.

 
10 Ünite 8.

 

Şehir ve mahalle ile igili kelimeler.

İletişimsel Amaç: Yaşadığın semti tasvir etmek.

Adres tarifi.

Yer edatları.

Hoşlandığımız yerleri anlatma.

SER – ESTAR – HAY - TENER Farkı.

 
11 Ünite 8.

 

Şehir ve mahalle ile igili kelimeler.

İletişimsel Amaç: Yaşadığın semti tasvir etmek.

Adres tarifi.

Yer edatları.

Hoşlandığımız yerleri anlatma.

SER – ESTAR – HAY - TENER Farkı.

 
12 Ünite 8.

 

Şehir ve mahalle ile igili kelimeler.

İletişimsel amaç: Yaşadığın semti tasvir etmek.

Adres tarifi.

Yer edatları.

Hoşlandığımız yerleri anlatma.

SER – ESTAR – HAY - TENER Farkı.

İspanya ve Latin Amerikada mahalle tasviri.

Geniş zamanda düzenli düzensiz fiillerin tekrarı

Şehir planı

 
13 Ünite 9.

 

İletişimsel amaç: yakın geçmiş zamanda olayları anlatmak.

Karakter sıfatları, eril dişil ve olmak fiili.

Zaman İfadeleri yakın geçmiş zamanda

Düzenli ve düzensiz fiiller.

 
 

 

14

 

Ünite 9.

 

İletişimsel amaç: yakın geçmiş zamanda olayları anlatmak.

Karakter sıfatları, eril dişil ve olmak fiili.

Zaman İfadeleri yakın geçmiş zamanda

Düzenli ve düzensiz fiiller.

Yapabilmek ve Bilmek fiilleri ve farkı

 
15 Ünite 9.

 

İletişimsel amaç: yakın geçmiş zamanda olayları anlatmak.

Karakter sıfatları, eril dişil ve olmak fiili.

Zaman İfadeleri yakın geçmiş zamanda

Düzenli ve düzensiz fiiller.

Yapabilmek ve Bilmek fiilleri ve farkı

 

TEKRAR. 8 ve 9 üniteler.

 
  FİNAL SINAVI  

 

Recommended Sources

KAYNAKLAR
Ders Kitabı Ana Kitap ‘’Aula Internacional 1’’ (Nueva edición). Ed. Difusión. Jaime Corpas, Eva García, Agustin Garmendia, Carmen Soriano.
Diğer Kaynaklar  “¿Hablas español? 2 ” (İstek yayınları). Jesús García García.

Carles İsern Íñigo.

 

Material Sharing

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar DVD, CD, İnternet, Alıştırma.
Ödevler Kompozisyonlar ve değişik alıştırmalar
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı

 

Assessment

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Kısa Sınav - -
Sınıf içi katılım / ders içi ödev 1 20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Course’s Contribution to Program

DERS KATEGORİSİ Seçmeli (Bölüm) Ders
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Kendini İspanyolca sözlü olarak ifade eder.     x      
2 Kendini İspanyolca yazılı olarak ifade eder.       x    
3 İspanyolca konuşmayı anlar.       x    
4 İspanyolca yazılanı anlar.       x    
5 İspanyolca çeviri yapar.     x      

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Derse katılım / Ders içi ödev 4 2 8
Sunum 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü     118
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,72
Dersin AKTS Kredisi     5