• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
AFSA 102
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, A1 seviyesinin ilk adımını oluşturan bu derste amaçlanan, Düzenli ve düzensiz fillerin geniş zamanda öğrenilmesi ve yakın geçmiş zamana geçişle birlikte kendini daha rahat ifade edebilme amaçlanır.
Dersin İçeriği: 

Bir kişinin karakterini tanımlamak. Günlük alışkanlıklar ve yemekler hakkında konuşabilmek ve yazabilmek. Yaşanılan semti tasvir etmek. Bir yere nasıl gidileceğini açıklamak.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)Öğrenci geniş zamanda dönüşümlü ve düzensiz fiilleri kullanarak kendinden ve çevresinden bahseder. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B, C
2) İspanyol ve Latin mutfağı hakkında bilgi edinir. Restoranda Dialog kurar. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, C
3) Adres Tarifi yapar. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, C
4) Yakın geçmiş zaman kullanarak kalıpları sözlü ve yazılı ifade eder. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A,C

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İlk kurun tekrarı  
2 Ünite 5. Mi familia, mis amigos

 

İletişimsel Amaç: İnsan tanımlama.

Gramer:“Gustar” fiili ve iyilik sıfatları ve zamirleri.

Sözcük dağarcığı: aile.

 
3 Ünite 5.

 

İletişimsel Amaç: İnsan tanımlama.

Gramer: “Gustar” fiili ve iyilik sıfatları ve zamirleri.

Sözcük dağarcığı: aile.

 
4 Ünite: 6. ¿Qué haces en la semana?

 

İletişimsel Amaç: Haftanın faaliyetleri.

Saatler

Zaman kalıpları

Gramer:geniş zamanda düzensiz fiillerin tekrarı)

5 Ünite: 6.

 

İletişimsel Amaç: Haftanın faaliyetleri.

Saatler

Zaman kalıpları

Gramer:geniş zamanda düzensiz fiillerin tekrarı.

 
6 Ünite: 7. Yo quiero sopa de pollo.                                

 

İletişimsel amaç: bir restoran’da iletişim kurmak.

Yemekler ve tarifleri

 
7 Ünite: 7                                

 

İletişimsel amaç: bir restoran’da iletişim kurmak.

Yemekler ve tarifleri  ARA SINAV

 
 

 

 

8

 

Ünite 8. Mi ciudad, mi barrio.

 

Şehir ve mahalle ile igili kelimeler.

İletişimsel Amaç: Yaşadığın semti tasvir etmek.

Adres tarifi.

Yer edatları.

Hoşlandığımız yerleri anlatma.

SER – ESTAR – HAY - TENER Farkı.

 
9 Ünite 8.

 

Şehir ve mahalle ile igili kelimeler.

İletişimsel Amaç: Yaşadığın semti tasvir etmek.

Adres tarifi.

Yer edatları.

Hoşlandığımız yerleri anlatma. SER – ESTAR – HAY - TENER Farkı.

 
10 Ünite 8.

 

Şehir ve mahalle ile igili kelimeler.

İletişimsel Amaç: Yaşadığın semti tasvir etmek.

Adres tarifi.

Yer edatları.

Hoşlandığımız yerleri anlatma.

SER – ESTAR – HAY - TENER Farkı.

 
11 Ünite 8.

 

Şehir ve mahalle ile igili kelimeler.

İletişimsel Amaç: Yaşadığın semti tasvir etmek.

Adres tarifi.

Yer edatları.

Hoşlandığımız yerleri anlatma.
SER – ESTAR – HAY - TENER Farkı.

12 Ünite 8.

 

Şehir ve mahalle ile igili kelimeler.

İletişimsel amaç: Yaşadığın semti tasvir etmek.

Adres tarifi.

Yer edatları.

Hoşlandığımız yerleri anlatma.

SER – ESTAR – HAY - TENER Farkı.

İspanya ve Latin Amerikada mahalle tasviri.

Geniş zamanda düzenli düzensiz fiillerin tekrarı

Şehir planı

 
13 Ünite 9. He aprendido mucho español

 

İletişimsel amaç: yakın geçmiş zamanda olayları anlatmak.

Karakter sıfatları, eril dişil ve olmak fiili.

Zaman İfadeleri yakın geçmiş zamanda

Düzenli ve düzensiz fiiller.

 
 

 

14

 

Ünite 9.

 

İletişimsel amaç: yakın geçmiş zamanda olayları anlatmak.

Karakter sıfatları, eril dişil ve olmak fiili.

Zaman İfadeleri yakın geçmiş zamanda

Düzenli ve düzensiz fiiller.

Yapabilmek ve Bilmek fiilleri ve farkı

 
15 Genel Tekrar & FINAL  

 

Kaynaklar

Ders Kitabı “Sí, hablo español” (A1) kitabı. Yazarlar: Jesús García García, Carles İsern İñigo. İSTEK yayınları. 2018
Diğer Kaynaklar  Videolar, başka alıştırmalar….

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar DVD, CD, İnternet, Alıştırma.
Ödevler Kompozisyonlar ve değişik alıştırmalar
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Derse Katılım  -  
Ödev (Sözlü) 1 20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   60
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Kendini İspanyolca sözlü olarak ifade eder.     x      
2 Kendini İspanyolca yazılı olarak ifade eder.       x    
3 İspanyolca konuşmayı anlar.       x    
4 İspanyolca yazılanı anlar.       x    
5 İspanyolca çeviri yapar.     x      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü     117
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,68
Dersin AKTS Kredisi     5