• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
AFSA 101
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
3
Uygulama Saati: 
0
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, A1 seviyesinin ilk adımını oluşturan bu derste amaçlanan, öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: 

Öğrencilerin selamlaşma ve tanışma konularında beceri kazanmasını sağlamak.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1. Anlatım 2. Soru-Cevap 3. Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A. Sınav B. Deney C. Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
- Selamlaşma vedalaşma,tanışma kalıplarını öğrenip ifade eder. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, C
- Eril dişil tanım edatları,sıfatların öğrenir ve cümle kurar. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, C
Hava durumundan konuşur,ülke ve şehirler hakkında bilgi verir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, C
- Kıyafetleri ve renkleri öğrenip, bir mağzada alışveriş diyaloğu yapar. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, C

 

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Tanışma. Selamlaşma. Vedalaşma.

Telaffuz

Basit sorular ve cevaplar. 

2 1.ünite. Bienvenidos

İletişimde Temel Amaç: Bizim kim olduğumuzu açıklamak.

Şahıs zamirleri.

Tanışma.

Kişisel Bilgiler

Alfabe.

3 Meslekler, ülkeler ve uyruklar. 

Cins(eril,dişil). Tekil ve çoğul.

Fiiller: İsim vermek, Olmak ve Bulunmak, sahip olmak.

4 Sayılar (0-100)

 

Fiiller: İsim vermek, Olmak ve Bulunmak, sahip olmak.

Haber Kipinde Geniş Zaman:Düzenli Fiiller–ar,-er, -ir.

İspanyol isimleri.

5 2.ünite. ¿Sabes español?

İletişimde Temel Amaç: Ne yapmak istiyorum, sebeblerini ve sonuçlarını açıklamak.

İstemek + mastar.

İstemek + neden (için…çünkü…vasıtasıyla)

Belirtili ve belirsiz edam edatı (el, la, los, las).

6 Geniş zamanda düzenli fiiller: -ar, -er, -ir.

İstemek + mastar.

İstemek + neden (için…çünkü…vasıtasıyla)

Haftanın günleri.

7 Geniş zamanda düzenli fiiller: -ar, -er, -ir.

Belirtili ve belirsiz edam edatı (el, la, los, las).

İstemek + mastar.

İstemek + neden (için…çünkü…vasıtasıyla)

Haftanın günleri.

Genel tekrarı (test).

  ARA SINAV
8 3.ünite. El Mundo Hispano.

İletişimde temel amaç: Değişik yerler hakkında konuşmak ve yazmak. Latin Amerikayı tanımak,tanımamız gereken turistlik yerler

Hay # Estar # Ser # Tener

(Olmak, bulunmak, var olmak, sahip olmak).

 

Un, una, unos, unas. (Belirsiz edat tanımları).

9 Hay # Estar # Ser # Tener

(Olmak, bulunmak, var olmak, sahip olmak).

 

El tiempo. (Hava).

Muy #mucho,a,os,as.  (Çok).

10 Sorular ve cevaplar.

¿Qué...?. ¿Cuál...?. ¿Cuáles...?. ¿Dónde...?. ¿Cuánto...?.

Ne?, Hangi?,  Hangileri? Ne kadar?

11 El más..., la más..., los más..., las más...; el menos..., los menos..., las menos... (En üstünluk derecesi).
12  4 ünite. De compras.

İletişim temel amaç: Bir mağazada alışveriş yapmak.

Llevar, preferir, tener (giyimek, tercih etmek, sahip olmak).

Renkler

Adjetivos y pronombres demostrativos. (İşaret sıfatları ve zamirleri).

Mağazada diyalog kurmak. (garson # müşteri).

Sözcük dağarcığı: giysiler.

13 Mağazada diyalog kurmak. (garson ve müşteri arasında ).

El / La / Los / Las + sıfat. Ne + isim Hangi / Hangileri. Renkler. Zorunda Olmak Fiili + mastar. Tercih etmek fiili. –İR ile biten fiiller.

Sayılar: 100 – 1.000.000.

İşaret sıfatları ve zamirleri.

14 El / La / Los / Las + sıfat. Ne + isim Hangi / Hangileri. Renkler. Zorunda Olmak Fiili + mastar. Tercih etmek fiili. –İR ile biten fiiller.

Sayılar: 100 – 1.000.000.

¿Qué...? ¿Cuál...?. ¿Cuáles...?.

15 El / La / Los / Las + sıfat. Ne + isim Hangi / Hangileri. Renkler. Tener que + infinitive. Zorunda Olmak Fiili + mastar. Tercih etmek fiili. –İR ile biten fiiller.

FİNAL 

 

Kaynaklar

Ders Kitabı “Sí, hablo español” (A1) kitabı. Yazarlar: Jesús García García, Carles İsern İñigo. İSTEK yayınları. 2018
Diğer Kaynaklar Videolar, başka alıştırmalar….

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar DVD, CD, İnternet, Alıştırma.
Ödevler Kompozisyonlar ve değişik alıştırmalar.
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Ödev (Sözlü) 1 20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıliçinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

NO Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi

1  2  3  4  5

1 Kendisini İspanyolca sözlü olarak ifade eder.  x
2 Kendisini İspanyolca yazılı olarak ifade eder.          x
3 İspanyolca konuşmayı anlar.          x
4 İspanyolca yazılanı anlar.          x
5 İspanyolca çeviri yapar. x

 

AKTS İş Yükü Tablosu

  Sayısı Süresi Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)   15 4 60
Ödev 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü     117
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,68
Dersin AKTS Kredisi     5