• Türkçe
  • English
Course Code: 
AFGA 201
Course Type: 
Elective
P: 
2
Lab: 
1
Credits: 
3
ECTS: 
5
Prerequisite Courses: 
Course Language: 
German
Course Coordinator: 
Course Objectives: 
Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’nı temel alarak öğrencilerin bu seviyede günlük konularda bilgi ve fikir alışverişinde bulunmaları; aynı zamanda okuma-anlama, dinleme-anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Course Content: 

Göç, Avrupa’da yaşam ve öğretim, dil öğrenme sebepleri, aile hakkında konuşma, seyahatlerden bahsetme, ilgi alanları ve hobiler, dernekler, günlük hayattaki iletişim araçları.

Course Methodology: 
1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
Course Evaluation Methods: 
A: Sınav B: Ödev

Vertical Tabs

Course Learning Outcomes

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1- Dil öğrenme sebepleri hakkında konuşabilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
2- Ailesini anlatabilir; farklı aile yapıları hakkında sohbet edebilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
3- Seyahat bilgileri verebilir; tahminlerini ifade edebilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
4- Hobi, ilgi alanları ve derneklerden bahsedebilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
5- Günlük iletişim araçları hakkında konuşabilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B

 

Course Flow

Hafta Konular  
1 Ünite 13: Leben und lernen in Europa

*göç, diller ve çok dillilik hakkında konuşmak, kendi biyografisinden bahsetmek

 
2 Ünite 13

*’weil’ bağlacı ile sebep bildiren cümleler, dil öğrenme sebeplerinden konuşmak

 
3 Ünite 13

*şehir ve ülkeleri kıyaslamak

 
4 Ünite 14: Familiengeschichten

* aile hakkında konuşmak

 
 

5

 

Ünite 14

*fotoğraf ve kişi tarifi, ’dass’ bağlacı ile fikir beyanı,isim tamlaması

 
6 Ünite 14

*ismin –e/-a halindeki iyelik zamirleri ve sıfat çekimleri *tebrik ve davet etme ifadeleri

 
7

 

 

Ünite 15: Unterwegs

*kişisel ve mesleki seyahatler hakkında konuşmak, tahmin ifadeleri

 
8 Ünite 15

*bir seyahati planlamak, rezervasyon yapmak

 
 

 

9

Ünite 15

*’aber/oder’ bağlaçları, ’sollen’ tarzfiili, bir tren yolculuğunu organize etmek

 
10 Ünite 16: Freizeit und Hobbys

* hobi, ilgi alanları ve derneklerden bahsetmek, dönüşlü fiiller, zaman zarfları

 

 

 

11

Ünite 16

* edatlı fiiller, ’niemand/wenige/viele/alle’ öznelerinin kullanımı

 
12 Ünite 17: Medien im Alltag

*eski ve yeni iletişim araçları hakkında konuşmak, grafik analizi

 
 

13

Ünite 17

*dolaylı soru ifadesi olarak ’ob’ bağlacı ve soru edatları

 
14 Ünite 17

*Artikel’siz sıfat çekimi, gazete ilanları

 
15 Final sınavı için tekrar  

 

Recommended Sources

Ders Kitabı studio express A2 Kurs- und Übungsbuch/Cornelsen

 

Material Sharing

Dökümanlar Bölümce hazırlanan ek materyaller, film, CD
Ödevler Kompozisyon, metin okumaları
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı

 

Assessment

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Kısa Sınav    
Sınıf içi katılım / Ödev   20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Course’s Contribution to Program

  DERS KATEGORİSİ: Seçmeli (Bölüm) Ders
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Kendini Almanca sözlü olarak ifade edebilir.     x      
2 Kendini Almanca yazılı olarak ifade edebilir.     x      
3 Almanca konuşmayı anlayabilir.       x    
4 Almanca yazılanı anlayabilir.       x    
5 Almanca çeviri yapabilir.   x        

 

ECTS

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü     117
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,68
Dersin AKTS Kredisi     5