Bu kurda öğrenciler orta seviyede olacaklardır. Farklı durumlarda geçmiş zamanları ( Yakın geçmiş zamanı, di’li geçmiş zamanı ve Haber kipinde Şimdiki zamanın hikâyesi, ir + a + infinitivo – yakın gelecek zaman- ve emir kipi) öğrenecekler ve tamamlayacaklar.
Yazılı ve sözlü anlatım da ön plana çıkacaktır. Kelime bilgisine bağlı olarak, gazete sayfaları ve spor gibi konularda metinler okuyup anlayacaklardır.
Vertical Tabs
Course Learning Outcomes
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenci, şimdiki zamanı öğrenir ve bunları kullanarak izin ve yardım istemeyi ifade eden cümleler kurar. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B, C |
2) Geçmişteki deneyimlerinden ve gelecekteki planlarından söz eder. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B, C |
3) Yakın geçmiş zamanı kullanarak yeni kalıplar öğrenir ve daha zor cümleler kurar. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B, C |
4) İnsan bedeni ile ilgili kelimeleri öğrenerek , hastalıklardan bahsedip doktorla dialog kurar. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B, C |
Course Flow
DERS AKIŞI | ||
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | AFSA 201 Kur konularının tekrarı. | |
2 |
Ünite 6. “Recetas de comida”
İletişimsel amaç: Yemek alışkanlığı hakkında konuşmak. Şahıssız cümleler. (Se + tercera persona). Fiilin Zorunlu Şekilleri (Tener que + infinitivo). Belirtili nesne ( C. D.). Kompozisyon. Alıştırmalar |
|
3 |
Ünite 6. “Recetas de comida”
İletişimsel amaç: Yemek alışkanlığı hakkında konuşmak. Şahıssız cümleler. (Se + tercera persona). Fiilin Zorunlu Şekilleri (Tener que + infinitivo). Belirtili nesne ( C. D.). Kompozisyon. Alıştırmalar |
|
4 |
Ünite 7. “De vacaciones en Los Pirineos”.
İletişimsel amaç: Geçmişteki olayları değerlendirmek. Gramer: Pretérito Perfecto (Yakın geçmiş zaman) / Pretérito İndefinido ( Di’li geçmiş zaman). Kompozisyon Alıştırmalar |
|
5 |
Ünite 7. “De vacaciones en Los Pirineos”.
İletişimsel amaç: Geçmisteki olayları değerlendirmek. Gramer: Pretérito Perfecto (Yakın geçmiş zaman) / Pretérito İndefinido ( Di’li geçmiş zaman). Kompozisyon Alıştırmalar |
|
6 |
Ünite 8. “Vive, viaja, juega, ama”
İletişimsel amaç: Arkadaşların sorunlarını tavsiylerini bulunmak. Gramer: Emir kipi SER / ESTAR. Lo mejor es.../ ir bien.../ tener que../ deber ../poder ../ intentar... Sözcük dağarcığı: İnsan bedeni ile ilgili kelimeler. Kompozisyon. Alıştırmalar |
|
7 |
Ünite 8. “Vive, viaja, juega, ama”
İletişimsel amaç: Arkadaşların sorunlarını tavsiylerini bulunmak. Gramer: Emir kipi SER / ESTAR. Lo mejor es.../ ir bien.../ tener que../ deber ../poder ../ intentar... Sözcük dağarcığı: İnsan bedeni ile ilgili kelimeler. Kompozisyon. Alıştırmalar |
|
8 | 6, 7 ve 8 ünitelerin tekrarı. | |
9 | VİZE SINAVI | |
10 |
9. Ünite. “Presente y Pasado”
İletişimsel amaç: Geçmişteki hayatından ve alışkanlıklarından yazılı ve sözlü olarak söz etmek. Gramer: Pretérito İmperfecto (Şimdiki Zamanın Hikâyesi). Ya no / Todavía + Presente (Geniş Zaman). Kompozisyon. Alıştırmalar. |
|
11 |
9. Ünite. “Presente y Pasado”
İletişimsel amaç: Geçmişteki hayatından ve alışkanlıklarından yazılı ve sözlü olarak söz etmek. Gramer: Pretérito İmperfecto (Şimdiki Zamanın Hikâyesi). Ya no / Todavía + Presente (Geniş Zaman). Kompozisyon. Alıştırmalar. |
|
12 |
9. Ünite. “Presente y Pasado”
İletişimsel amaç: Geçmişteki hayatından ve alışkanlıklarından yazılı ve sözlü olarak söz etmek. Gramer: Pretérito İmperfecto (Şimdiki Zamanın Hikâyesi). Ya no / Todavía + Presente (Geniş Zaman). Kompozisyon. Alıştırmalar. |
|
13 |
10. Ünite. “Historias y anécdotas”
İletişimsel amaç: Geçmişte geçen kısa hikâyeleri anlamak ve anlatmak. Gramer: Tiempos del pasado. (Geçmiş zamanların kullanımı). Kompozisyon. Alıştırmalar |
|
14 |
10. Ünite. “Historias y anécdotas”
İletişimsel amaç: Geçmişte geçen kısa hikâyeleri anlamak ve anlatmak. Gramer: Tiempos del pasado. (Geçmiş zamanların kullanımı). Kompozisyon. Alıştırmalar. |
|
15 |
10. Ünite. “Historias y anécdotas”
İletişimsel amaç: Geçmişte kısa hikâyeleri anlamak ve anlatmak. Gramer: Tiempos del pasado en forma continua. ( Geçmiş zamanların kullanımı ). Kompozisyon. Alıştırmalar Ünitelerin tekrarı (8,9 ve 10). |
Recommended Sources
KAYNAKLAR | |
Ders Kitabı |
Ana Kitap “Sí, hablo español (A2) ’’. İstek yayınları.
Jesús García García, Carlos Íñigo İsern. |
Diğer Kaynaklar | İspanyolca hocalarının hazırladığı alıştırmalar (Videolar, internet, sesli alıştırmalar). |
Material Sharing
MATERYAL PAYLAŞIMI | |
Dökümanlar | DVD, CD, İnternet, Alıştırma. |
Ödevler | Kompozisyonlar ve değişik alıştırmalar |
Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınavı |
Assessment
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | ||
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 35 |
Kısa Sınav | - | - |
Sınıf içi katılım / ders içi ödev | 1 | 20 |
Toplam | 55 | |
Finalin Başarıya Oranı | 45 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 55 | |
Toplam | 100 |
Course’s Contribution to Program
DERS KATEGORİSİ: Seçmeli (Bölüm) Ders | ||||||||
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI | ||||||||
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Kendini İspanyolca sözlü olarak ifade eder. | x | ||||||
2 | Kendini İspanyolca yazılı olarak ifade eder. | x | ||||||
3 | İspanyolca konuşmayı anlar. | x | ||||||
4 | İspanyolca yazılanı anlar. | x | ||||||
5 | İspanyolca çeviri yapar. | x |
ECTS
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU | |||
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Derse katılım / Ders içi ödev | 4 | 2 | 8 |
Sunum | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |