• Türkçe
  • English
Course Code: 
AFSA 202
Course Type: 
Core-Elective
P: 
2
Lab: 
1
Credits: 
3
ECTS: 
5
Prerequisite Courses: 
Course Coordinator: 
Course Objectives: 
Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, A2 seviyesi devam ediyor. Bu kurda öğrenci değişik zamaları öğrenir ve bunlar arasında karşılaştırma yaparak sözlü ve yazılı becerilerini geliştir.
Course Content: 

Bu kurda öğrenciler orta seviyede olacaklardır. Farklı durumlarda geçmiş zamanları ( Yakın geçmiş zamanı, di’li geçmiş zamanı ve Haber kipinde Şimdiki zamanın hikâyesi, ir + a + infinitivo – yakın gelecek zaman- ve emir kipi) öğrenecekler ve tamamlayacaklar.

Yazılı ve sözlü anlatım da ön plana çıkacaktır. Kelime bilgisine bağlı olarak, gazete sayfaları ve spor gibi konularda metinler okuyup anlayacaklardır.

Course Methodology: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Course Evaluation Methods: 
A: Sınav, B: Sunum C: Ödev

Vertical Tabs

Course Learning Outcomes

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Öğrenci, şimdiki zamanı öğrenir ve bunları kullanarak izin ve yardım istemeyi ifade eden cümleler kurar. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B, C
2) Geçmişteki deneyimlerinden ve gelecekteki planlarından söz eder. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B, C
3) Yakın geçmiş zamanı kullanarak yeni kalıplar öğrenir ve daha zor cümleler kurar. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B, C
4) İnsan bedeni ile ilgili kelimeleri öğrenerek , hastalıklardan bahsedip doktorla dialog kurar. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B, C

 

Course Flow

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 AFSA 201 Kur konularının tekrarı.  
2 Ünite 6. “Recetas de comida”

İletişimsel amaç: Yemek alışkanlığı hakkında konuşmak.

Şahıssız cümleler. (Se + tercera persona).

Fiilin Zorunlu Şekilleri (Tener que + infinitivo).

Belirtili nesne ( C. D.).

Kompozisyon.

Alıştırmalar

 
3 Ünite 6. “Recetas de comida”

İletişimsel amaç: Yemek alışkanlığı hakkında konuşmak.

Şahıssız cümleler. (Se + tercera persona).

Fiilin Zorunlu Şekilleri (Tener que + infinitivo).

Belirtili nesne ( C. D.).

Kompozisyon.

Alıştırmalar

 
4 Ünite 7. “De vacaciones en Los Pirineos”.

İletişimsel amaç: Geçmişteki olayları değerlendirmek.

Gramer: Pretérito Perfecto (Yakın geçmiş zaman) / Pretérito İndefinido ( Di’li geçmiş zaman).

Kompozisyon

Alıştırmalar

 
 

 

5

Ünite 7. “De vacaciones en Los Pirineos”.

İletişimsel amaç: Geçmisteki  olayları değerlendirmek.

Gramer: Pretérito Perfecto (Yakın geçmiş zaman) / Pretérito İndefinido ( Di’li geçmiş zaman).

Kompozisyon

Alıştırmalar

 
6 Ünite 8. “Vive, viaja, juega, ama”

İletişimsel amaç: Arkadaşların sorunlarını tavsiylerini bulunmak.

Gramer: Emir kipi

SER / ESTAR.

Lo mejor es.../ ir bien.../ tener que../ deber ../poder ../ intentar...

Sözcük dağarcığı: İnsan bedeni ile ilgili kelimeler.

Kompozisyon.

Alıştırmalar

 
7 Ünite 8. “Vive, viaja, juega, ama”

İletişimsel amaç: Arkadaşların sorunlarını tavsiylerini bulunmak.

Gramer: Emir kipi

SER / ESTAR.

Lo mejor es.../ ir bien.../ tener que../ deber ../poder ../ intentar...

Sözcük dağarcığı: İnsan bedeni ile ilgili kelimeler.

Kompozisyon.

Alıştırmalar

 
8 6, 7 ve 8 ünitelerin tekrarı.  
9 VİZE SINAVI  
10 9. Ünite. “Presente y Pasado”

İletişimsel amaç: Geçmişteki hayatından ve alışkanlıklarından yazılı ve sözlü olarak söz etmek.

Gramer: Pretérito İmperfecto (Şimdiki Zamanın Hikâyesi).  Ya no / Todavía + Presente (Geniş Zaman).

Kompozisyon.

Alıştırmalar.

 
 

 

11

9. Ünite. “Presente y Pasado”

İletişimsel amaç: Geçmişteki hayatından ve alışkanlıklarından yazılı ve sözlü olarak söz etmek.

Gramer: Pretérito İmperfecto (Şimdiki Zamanın Hikâyesi).  Ya no / Todavía + Presente (Geniş Zaman).

Kompozisyon.

Alıştırmalar.

 
12 9. Ünite. “Presente y Pasado”

İletişimsel amaç: Geçmişteki hayatından ve alışkanlıklarından yazılı ve sözlü olarak söz etmek.

Gramer: Pretérito İmperfecto (Şimdiki Zamanın Hikâyesi).  Ya no / Todavía + Presente (Geniş Zaman).

Kompozisyon.

Alıştırmalar.

 
 

 

 

13

10. Ünite. “Historias y anécdotas”

İletişimsel amaç: Geçmişte geçen kısa hikâyeleri anlamak ve anlatmak.

Gramer: Tiempos del pasado. (Geçmiş zamanların kullanımı).

Kompozisyon.

Alıştırmalar

 
14 10. Ünite. “Historias y anécdotas”

İletişimsel amaç: Geçmişte geçen kısa hikâyeleri anlamak ve anlatmak.

Gramer: Tiempos del pasado. (Geçmiş zamanların kullanımı).

Kompozisyon.

Alıştırmalar.

 
15 10. Ünite.  “Historias y anécdotas”

İletişimsel amaç: Geçmişte kısa hikâyeleri anlamak ve anlatmak.

Gramer: Tiempos del pasado en forma continua. ( Geçmiş zamanların kullanımı ).

Kompozisyon.

Alıştırmalar

Ünitelerin tekrarı (8,9 ve 10).

 

 

Recommended Sources

KAYNAKLAR
Ders Kitabı Ana Kitap “Sí, hablo español (A2) ’’. İstek yayınları.

 Jesús García García, Carlos Íñigo İsern.

Diğer Kaynaklar İspanyolca hocalarının hazırladığı alıştırmalar (Videolar, internet, sesli alıştırmalar).

 

Material Sharing

MATERYAL PAYLAŞIMI 
Dökümanlar DVD, CD, İnternet, Alıştırma.
Ödevler Kompozisyonlar ve değişik alıştırmalar
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı

 

Assessment

DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Kısa Sınav - -
Sınıf içi katılım / ders içi ödev 1 20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Course’s Contribution to Program

  DERS KATEGORİSİ:  Seçmeli (Bölüm) Ders
DERSİN PROGRAM ÇIKTILARINA KATKISI
No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Kendini İspanyolca sözlü olarak ifade eder.     x      
2 Kendini İspanyolca yazılı olarak ifade eder.       x    
3 İspanyolca konuşmayı anlar.       x    
4 İspanyolca yazılanı anlar.       x    
5 İspanyolca çeviri yapar.     x      

 

ECTS

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Derse katılım / Ders içi ödev 4 2 8
Sunum 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü     118
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,72
Dersin AKTS Kredisi     5