• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
AFSA 202
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, A2 seviyesi devam ediyor. Bu kurda öğrenci değişik zamaları öğrenir ve bunlar arasında karşılaştırma yaparak sözlü ve yazılı becerilerini geliştir.
Dersin İçeriği: 

Bu kurda öğrenciler orta seviyede olacaklardır. Farklı durumlarda geçmiş zamanları ( Yakın geçmiş zamanı, di’li geçmiş zamanı ve Haber kipinde Şimdiki zamanın hikâyesi, ir + a + infinitivo – yakın gelecek zaman- ve emir kipi) öğrenecekler ve tamamlayacaklar.

Yazılı ve sözlü anlatım da ön plana çıkacaktır. Kelime bilgisine bağlı olarak, gazete sayfaları ve spor gibi konularda metinler okuyup anlayacaklardır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Öğrenci, şimdiki zamanı öğrenir ve bunları kullanarak izin ve yardım istemeyi ifade eden cümleler kurar. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A,  C
2) Geçmişteki deneyimlerinden ve gelecekteki planlarından söz eder. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A,  C
3) Yakın geçmiş zamanı kullanarak yeni kalıplar öğrenir ve daha zor cümleler kurar. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A,  C
4) İnsan bedeni ile ilgili kelimeleri öğrenerek , hastalıklardan bahsedip doktorla dialog kurar. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, C

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 AFSA 201 Kur konularının tekrarı.  
2 Ünite 6. “Recetas de comida”

 

İletişimsel amaç: Yemek alışkanlığı hakkında konuşmak.

Şahışsız cümleler. (Se + tercera persona).

Fiilin Zorunlu Şekilleri (Tener que + infinitivo).

Belirtili nesne ( C. D.).

Kompozisyon.

Alıştırmalar

 
3 Ünite 6. “Recetas de comida”

 

İletişimsel amaç: Yemek alışkanlığı hakkında konuşmak.

Şahışsız cümleler. (Se + tercera persona).

Fiilin Zorunlu Şekilleri (Tener que + infinitivo).

Belirtili nesne ( C. D.).

Kompozisyon.

Alıştırmalar

 
4 Ünite 7. “De vacaciones en Los Pirineos”.

 

İletişimsel amaç: Geçmisteki  olayları değerlendirmek.

Gramer: Pretérito Perfecto (Yakın geçmiş zaman) / Pretérito İndefinido ( Di’li geçmiş zaman).

Kompozisyon

Alıştırmalar

 
 

 

5

Ünite 7. “De vacaciones en Los Pirineos”.

 

İletişimsel amaç: Geçmisteki  olayları değerlendirmek.

Gramer: Pretérito Perfecto (Yakın geçmiş zaman) / Pretérito İndefinido ( Di’li geçmiş zaman).

Kompozisyon

Alıştırmalar

 
6 Ünite 8. “Vive, viaja, juega, ama”

 

İletişimsel amaç: Arkadaşların sorunlarını tavsiylerini bulunmak.

Gramer: Emir kipi

SER / ESTAR.

Lo mejor es.../ ir bien.../ tener que../ deber ../poder ../ intentar...

Sözcük dağarcığı: İnsan bedeni ile ilgili kelimeler.

Kompozisyon.

Alıştırmalar

 
7 Ünite 8. “Vive, viaja, juega, ama” 

İletişimsel amaç: Arkadaşların sorunlarını tavsiylerini bulunmak.

Gramer: Emir kipi

SER / ESTAR.

Lo mejor es.../ ir bien.../ tener que../ deber ../poder ../ intentar...

Sözcük dağarcığı: İnsan bedeni ile ilgili kelimeler.

Kompozisyon.

Alıştırmalar

 
8 6, 7 ve 8 ünitelerin tekrarı.

ARASINAV

 
9 9. Ünite. “Presente y Pasado”

İletişimsel amaç: Geçmişteki hayatından ve alışkanlıklarından yazılı ve sözlü olarak söz etmek.

Gramer: Pretérito İmperfecto (Şimdiki Zamanın Hikayesi).  Ya no / Todavía + Presente (Geniş Zaman).

Kompozisyon. Alıştırmalar.

 
10 9. Ünite. “Presente y Pasado”

İletişimsel amaç: Geçmişteki hayatından ve alışkanlıklarından yazılı ve sözlü olarak söz etmek.

Gramer: Pretérito İmperfecto (Şimdiki Zamanın Hikayesi). Ya no / Todavía + Presente (Geniş Zaman). Kompozisyon. Alıştırmalar.

 
 

 

11

9. Ünite. “Presente y Pasado”

İletişimsel amaç: Geçmişteki hayatından ve alışkanlıklarından yazılı ve sözlü olarak söz etmek.

Gramer: Pretérito İmperfecto (Şimdiki Zamanın Hikayesi). Ya no / Todavía + Presente (Geniş Zaman).
Kompozisyon. Alıştırmalar.

 
12 9. Ünite. “Presente y Pasado”

10. Ünite. “Historias y anécdotas”

İletişimsel amaç: Geçmişte geçen kısa hikayeleri anlamak ve anlatmak.

Gramer: Tiempos del pasado. (Geçmiş zamanların kullanımı).

Kompozisyon. Alıştırmalar

 
 

 

 

13

10. Ünite.  “Historias y anécdotas”

İletişimsel amaç: Geçmişte geçen kısa hikayeleri anlamak ve anlatmak.

Gramer: Tiempos del pasado. (Geçmiş  zamanların kullanımı).

Kompozisyon. Alıştırmalar

 
14 10. Ünite. “Historias y anécdotas”

İletişimsel amaç: Geçmişte geçen kısa hikâyeleri anlamak ve anlatmak.

Gramer: Tiempos del pasado. (Geçmiş zamanların kullanımı).

Kompozisyon.

Alıştırmalar.

 
15 Genel Tekrar & FİNAL   

 

Kaynaklar

Ders Kitabı Ana Kitap “Sí, hablo español (A2) ’’. İstek yayınları.

 Jesús García García, Carlos Íñigo İsern.

Diğer Kaynaklar İspanyolca hocalarının hazırladığı alıştırmalar (Videolar, internet, sesli alıştırmalar).

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar DVD, CD, İnternet, Alıştırma.
Ödevler Kompozisyonlar ve değişik alıştırmalar
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Ödev (Sözlü) 1 20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Kendini İspanyolca sözlü olarak ifade eder.     x      
2 Kendini İspanyolca yazılı olarak ifade eder.       x    
3 İspanyolca konuşmayı anlar.       x    
4 İspanyolca yazılanı anlar.       x    
5 İspanyolca çeviri yapar.     x      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 5 2 10
Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü     117
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,68
Dersin AKTS Kredisi     5