Bu kurda öğrenciler orta seviyede olacaklardır. Farklı durumlarda geçmiş zamanları ( Yakın geçmiş zamanı, di’li geçmiş zamanı ve Haber kipinde Şimdiki zamanın hikâyesi, ir + a + infinitivo – yakın gelecek zaman- ve emir kipi) öğrenecekler ve tamamlayacaklar.
Yazılı ve sözlü anlatım da ön plana çıkacaktır. Kelime bilgisine bağlı olarak, gazete sayfaları ve spor gibi konularda metinler okuyup anlayacaklardır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Öğrenci, şimdiki zamanı öğrenir ve bunları kullanarak izin ve yardım istemeyi ifade eden cümleler kurar. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, C |
2) Geçmişteki deneyimlerinden ve gelecekteki planlarından söz eder. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, C |
3) Yakın geçmiş zamanı kullanarak yeni kalıplar öğrenir ve daha zor cümleler kurar. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, C |
4) İnsan bedeni ile ilgili kelimeleri öğrenerek , hastalıklardan bahsedip doktorla dialog kurar. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | AFSA 201 Kur konularının tekrarı. | |
2 |
Ünite 6. “Recetas de comida”
İletişimsel amaç: Yemek alışkanlığı hakkında konuşmak. Şahışsız cümleler. (Se + tercera persona). Fiilin Zorunlu Şekilleri (Tener que + infinitivo). Belirtili nesne ( C. D.). Kompozisyon. Alıştırmalar |
|
3 |
Ünite 6. “Recetas de comida”
İletişimsel amaç: Yemek alışkanlığı hakkında konuşmak. Şahışsız cümleler. (Se + tercera persona). Fiilin Zorunlu Şekilleri (Tener que + infinitivo). Belirtili nesne ( C. D.). Kompozisyon. Alıştırmalar |
|
4 |
Ünite 7. “De vacaciones en Los Pirineos”.
İletişimsel amaç: Geçmisteki olayları değerlendirmek. Gramer: Pretérito Perfecto (Yakın geçmiş zaman) / Pretérito İndefinido ( Di’li geçmiş zaman). Kompozisyon Alıştırmalar |
|
5 |
Ünite 7. “De vacaciones en Los Pirineos”.
İletişimsel amaç: Geçmisteki olayları değerlendirmek. Gramer: Pretérito Perfecto (Yakın geçmiş zaman) / Pretérito İndefinido ( Di’li geçmiş zaman). Kompozisyon Alıştırmalar |
|
6 |
Ünite 8. “Vive, viaja, juega, ama”
İletişimsel amaç: Arkadaşların sorunlarını tavsiylerini bulunmak. Gramer: Emir kipi SER / ESTAR. Lo mejor es.../ ir bien.../ tener que../ deber ../poder ../ intentar... Sözcük dağarcığı: İnsan bedeni ile ilgili kelimeler. Kompozisyon. Alıştırmalar |
|
7 |
Ünite 8. “Vive, viaja, juega, ama”
İletişimsel amaç: Arkadaşların sorunlarını tavsiylerini bulunmak. Gramer: Emir kipi SER / ESTAR. Lo mejor es.../ ir bien.../ tener que../ deber ../poder ../ intentar... Sözcük dağarcığı: İnsan bedeni ile ilgili kelimeler. Kompozisyon. Alıştırmalar |
|
8 |
6, 7 ve 8 ünitelerin tekrarı.
ARASINAV |
|
9 |
9. Ünite. “Presente y Pasado”
İletişimsel amaç: Geçmişteki hayatından ve alışkanlıklarından yazılı ve sözlü olarak söz etmek. Gramer: Pretérito İmperfecto (Şimdiki Zamanın Hikayesi). Ya no / Todavía + Presente (Geniş Zaman). Kompozisyon. Alıştırmalar. |
|
10 |
9. Ünite. “Presente y Pasado”
İletişimsel amaç: Geçmişteki hayatından ve alışkanlıklarından yazılı ve sözlü olarak söz etmek. Gramer: Pretérito İmperfecto (Şimdiki Zamanın Hikayesi). Ya no / Todavía + Presente (Geniş Zaman). Kompozisyon. Alıştırmalar. |
|
11 |
9. Ünite. “Presente y Pasado”
İletişimsel amaç: Geçmişteki hayatından ve alışkanlıklarından yazılı ve sözlü olarak söz etmek. Gramer: Pretérito İmperfecto (Şimdiki Zamanın Hikayesi). Ya no / Todavía + Presente (Geniş Zaman). |
|
12 |
9. Ünite. “Presente y Pasado”
10. Ünite. “Historias y anécdotas” İletişimsel amaç: Geçmişte geçen kısa hikayeleri anlamak ve anlatmak. Gramer: Tiempos del pasado. (Geçmiş zamanların kullanımı). Kompozisyon. Alıştırmalar |
|
13 |
10. Ünite. “Historias y anécdotas”
İletişimsel amaç: Geçmişte geçen kısa hikayeleri anlamak ve anlatmak. Gramer: Tiempos del pasado. (Geçmiş zamanların kullanımı). Kompozisyon. Alıştırmalar |
|
14 |
10. Ünite. “Historias y anécdotas”
İletişimsel amaç: Geçmişte geçen kısa hikâyeleri anlamak ve anlatmak. Gramer: Tiempos del pasado. (Geçmiş zamanların kullanımı). Kompozisyon. Alıştırmalar. |
|
15 | Genel Tekrar & FİNAL |
Kaynaklar
Ders Kitabı |
Ana Kitap “Sí, hablo español (A2) ’’. İstek yayınları.
Jesús García García, Carlos Íñigo İsern. |
Diğer Kaynaklar | İspanyolca hocalarının hazırladığı alıştırmalar (Videolar, internet, sesli alıştırmalar). |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | DVD, CD, İnternet, Alıştırma. |
Ödevler | Kompozisyonlar ve değişik alıştırmalar |
Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 35 |
Ödev (Sözlü) | 1 | 20 |
Toplam | 55 | |
Finalin Başarıya Oranı | 45 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 55 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
1 | Kendini İspanyolca sözlü olarak ifade eder. | x | ||||||
2 | Kendini İspanyolca yazılı olarak ifade eder. | x | ||||||
3 | İspanyolca konuşmayı anlar. | x | ||||||
4 | İspanyolca yazılanı anlar. | x | ||||||
5 | İspanyolca çeviri yapar. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |