Geçmişten bahsetme ve birkişinin hayatını anlatma, ispanyolca öğrenimde karşılaşılan zorluklar, ev tarifi, karşılaştırmalar. Başka konular: Geçmişte seyahatler ve gelecekte projeler.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| 1) Geçmiş zamanı kullanarak kendini sözlü ve yazılı olarak ifade eder. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B, C |
| 2) Eski konuların tekrarı ve İspanyolca öğreniminde karşılaşılan problemleri çözmede başarı sağlama ve tavsiyelerde bulunma. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B, C |
| 3) SER – ESTAR – TENER – HAY fiillerini kullanarak ev tasviri yapar | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B, C |
| 4) Yakın gelecek zaman kullanmaya öğreniliyor ve geçmiş zaman geliştermeye devam ediliyor. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B, C |
Dersin Akışı
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | İkinci kurs tekrarı. | |
| 2 |
1.Ünite. “Sí hablo español”. “Los estudiantes y el español”.
İletişimde temel amaç: İspanyolca öğreniminde karşılaşılan zorlukları tespit ederek tavsiyelerde bulunmak. Gramer: geniş zaman (düzenli ve düzensiz fiilleri). |
|
| 3 |
1. Ünite. “Sí hablo español”. “Los estudiantes y el español”.
İletişimde temel amaç: İspanyolca öğreniminde karşılaşılan zorlukları tespit ederek tavsiyelerde bulunmak. Gramer: geniş zaman (düzenli ve düzensiz fiilleri). |
|
| 4 |
2 ünite. “Sí, hablo español”. “Momentos felices”.
İletişimde Temel Amaç: Biyografi yazmak ve geçmiş zamana hakim olmak. Gramer: düzenli ve düzensiz fiiller di’li geçmiş zaman (Pretérito İndefinido). |
|
| 5 |
2 ünite. “Sí, hablo español”. “Momentos felices”.
İletişimde Temel Amaç: Biyografi yazmak ve geçmiş zamana hakim olmak. Gramer: düzenli ve düzensiz fiiller dieçmiş zaman (Pretérito İndefinido). |
|
|
6 |
2 ünite. “Sí, hablo español”. “Momentos felices”.
İletişimde Temel Amaç: Biyografi yazmak ve geçmiş zamana hakim olmak. Gramer: düzenli ve düzensiz fiiller dieçmiş zaman (Pretérito İndefinido). |
|
| 7 |
1 ve 2 üniteler tekrarı.
ARASINAV
|
|
| 8 |
3 ünite. “Sí, hablo español”. “¿Dónde vivimos?”. “Los comparativos”.
İletişimde Temel Amaç: Ev tasviri Ev ile ilgili kelimeler ve mobilyalar. “Ser”,” Estar” farkı . Ev ile ilgili sıfatlar. Yer edatları, karşılaştırmalar. |
|
| 9 |
3 ünite. “Sí, hablo español”. “¿Dónde vivimos?”.”Los comparativos”.
İletişimde Temel Amaç: Ev tasviri Ev ile ilgili kelimeler ve mobilyalar. “Ser”,” Estar” farkı , Ev ile ilgili Sıfatlar. |
|
| 10 |
4 ünite. “Sí, hablo español”. “¿Qué estamos haciendo?”.
İletişimsel amaç: Değişik sosyal ortamlarda iletişim kurmak. Gramer: Estar+gerundio. Complemento Directo Belirtili Nesne (C.D.) y Complemento İndirecto (C.İ). Belirtisiz Nesne |
|
| 11 |
4 Ünite. “Sí, hablo español”. “¿Qué estamos haciendo?”.
İletişimsel amaç: Değişik sosyal ortamlarda iletişim kurmak. Gramer: Estar+gerundio. Complemento Directo Belirtili Nesne (C.D.) y Complemento İndirecto (C.İ). Belirtisiz Nesne |
|
| 12 |
5 Ünite. “Sí, hablo español”. “¡Qué maravillosas vacaciones he pasado este verano!”.
İletişimsel amac: Bir gün planlamak ve geçmişten bahsetmek Gramer: Pretérito Perfecto. ( Yakın Geçmiş Zaman). İR + A + İNFİNİTİVO (yakın gelecek zaman). |
|
| 13 |
Ünite 5. “Sí, hablo español”. “¡Qué maravillosas vacaciones he pasado este verano!”.
İletişimsel amac: Bir gün planlamak ve geçmişten bahsetmek Gramer: Pretérito Perfecto. ( Yakın Geçmiş Zaman). Ya / Todavía no + Pretérito Perfecto. İR + A + İNFİNİTİVO (yakın gelecek zaman). |
|
| 14 | 3, 4 ve 5 üniteleri tekrarı. | |
| 15 | Genel Tekrar & FİNAL |
Kaynaklar
| Ders Kitabı |
Sí, hablo español (A2)’’. İSTEK yayınevi.
Jesús García García, Carles İsern Íñigo. |
| Diğer Kaynaklar | İspanyolca hocalarının hazırladığı alıştırmalar (Videolar, internet, sesli alıştırmalar). |
Materyal Paylaşımı
| Dökümanlar | DVD, CD, İnternet, Alıştırma. |
| Ödevler | Kompozisyonlar ve değişik alıştırmalar |
| Sınavlar |
Değerlendirme Sistemi
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 35 |
| Ödev (Sözlü) | 1 | 20 |
| Toplam | 55 | |
| Finalin Başarıya Oranı | 45 | |
| Yıl içinin Başarıya Oranı | 55 | |
| Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||||
| 1 | Kendini İspanyolca sözlü olarak ifade eder. | x | ||||||
| 2 | Kendini İspanyolca yazılı olarak ifade eder. | x | ||||||
| 3 | İspanyolca konuşmayı anlar. | x | ||||||
| 4 | İspanyolca yazılanı anlar. | x | ||||||
| 5 | İspanyolca çeviri yapar. | x | ||||||
AKTS İş Yükü Tablosu
| Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 117 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,68 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 |