• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
AFGA 102
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
Almanca
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’nı temel alarak öğrencilerin başlangıç seviyesinde iletişim kurabilmelerini, aynı zamanda okuma-anlama, dinleme-anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: 

Ev ve eşyalar, aile, meslekler ve görev tanımları, yeme-içme, alışveriş diyalogları, spor-vücut-sağlık-hastalık, geçmiş zaman kalıbı, kıyafet ve renkler, festivaller, hava durumu, tatil ve tatil aktiviteleri.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav B: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1- Evinden ve eşyalarından bahsedebilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
2- Ailesini tanıtabilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
3- Meslekler hakkında konuşabilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
4- Yeme-içmeden bahsedebilir, alışveriş diyalogları kurabilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
5- Spor, sağlık ve hastalık hakkında konuşabilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
6- Giysiler ve renkler ile ilgili fikirlerini söyleyebilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
7- Festivaller hakkında konuşabilir ve hava durumu ifadelerini anlayıp söyleyebilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
8- Tatil planlaması ve tatil aktivitelerinden bahsedebilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B

 

Dersin Akışı

DERS AKIŞI
Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ünite 9 (Zuhause): evini ve eşyaları tanıtma  
2 Ünite 9: birleşik isimler/yer bildiren edatlar  
3 Ünite 10 (Familie Schumann): aileyi tanıtma ve aile bireyleri hakkında soru sorma  
4 Ünite 10: -i halindeki iyelik zamirleri/’haben’ yardımcı fiili ile di’li geçmiş zaman  
 

5

Ünite 11 (Viel Arbeit): meslekler ve faaliyetleri hakkında konuşma  
6 Ünite 11: ayrılabilen ve –ieren son ekli fiillerin di’li geçmiş zaman hali  
7 Ünite 12 (Essen und Trinken): gıdalar hakkında konuşma/alışveriş diyalogları/’welch-‘ soru edatı/yemek tarifi verme/’müssen’ tarz fiili/’gern’ sıfatının derecelendirilmesi  ARA SINAV  
8 Ünite 13 (Fit und gesund): Spor, vücut, sağlık, hastalık hakkında konuşma  
9 Ünite 13: ‘sein’ yardımcı fiili ile di’li geçmiş zaman/’sollen’ tarz fiili/emir kipi  
10 Ünite 14 (Voll im Trend): kıyafetler, renkler  
 

11

Ünite 14: ‘dies’ işaret zamiri/sıfat çekimi  
12 Ünite 15 (Jahreszeiten und Feste): festivaller/hava durumu/sıfat derecelendirilmesi  
13 Ünite 16 (Ab in den Urlaub): tatil planlaması yapma ve tatil aktivitelerinden bahsetme  
14 Ünite 16: ‘wollen’ tarz fiili/-i hali alan edatlar/-i halindeki şahıs zamirleri  
15 GENEL TEKRAR FİNAL   

 

 

Kaynaklar

Ders Kitabı Das Leben A1.2 Kurs- und Übungsbuch/Cornelsen
Diğer Kaynaklar -

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar Bölümce hazırlanan ek materyaller, film, destekleyici videolar
Ödevler Kompozisyon, metin okumaları
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Kısa Sınav    
Sınıf içi katılım / Ödev   20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Kendini Almanca sözlü olarak ifade edebilir.     x      
2 Kendini Almanca yazılı olarak ifade edebilir.     x      
3 Almanca konuşmayı anlayabilir.       x    
4 Almanca yazılanı anlayabilir.       x    
5 Almanca çeviri yapabilir.   x        

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü     117
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,68
Dersin AKTS Kredisi     5