Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Amacı:
Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’nı temel alarak öğrencilerin başlangıç seviyesinde iletişim kurabilmelerini, aynı zamanda okuma-anlama, dinleme-anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği:
Ev ve eşyalar, aile, meslekler ve görev tanımları, yeme-içme, alışveriş diyalogları, spor-vücut-sağlık-hastalık, geçmiş zaman kalıbı, kıyafet ve renkler, festivaller, hava durumu, tatil ve tatil aktiviteleri.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| 1- Evinden ve eşyalarından bahsedebilir. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B |
| 2- Ailesini tanıtabilir. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B |
| 3- Meslekler hakkında konuşabilir. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B |
| 4- Yeme-içmeden bahsedebilir, alışveriş diyalogları kurabilir. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B |
| 5- Spor, sağlık ve hastalık hakkında konuşabilir. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B |
| 6- Giysiler ve renkler ile ilgili fikirlerini söyleyebilir. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B |
| 7- Festivaller hakkında konuşabilir ve hava durumu ifadelerini anlayıp söyleyebilir. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B |
| 8- Tatil planlaması ve tatil aktivitelerinden bahsedebilir. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B |
Dersin Akışı
| DERS AKIŞI | ||
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Ünite 9 (Zuhause): evini ve eşyaları tanıtma | |
| 2 | Ünite 9: birleşik isimler/yer bildiren edatlar | |
| 3 | Ünite 10 (Familie Schumann): aileyi tanıtma ve aile bireyleri hakkında soru sorma | |
| 4 | Ünite 10: -i halindeki iyelik zamirleri/’haben’ yardımcı fiili ile di’li geçmiş zaman | |
|
5 |
Ünite 11 (Viel Arbeit): meslekler ve faaliyetleri hakkında konuşma | |
| 6 | Ünite 11: ayrılabilen ve –ieren son ekli fiillerin di’li geçmiş zaman hali | |
| 7 | Ünite 12 (Essen und Trinken): gıdalar hakkında konuşma/alışveriş diyalogları/’welch-‘ soru edatı/yemek tarifi verme/’müssen’ tarz fiili/’gern’ sıfatının derecelendirilmesi ARA SINAV | |
| 8 | Ünite 13 (Fit und gesund): Spor, vücut, sağlık, hastalık hakkında konuşma | |
| 9 | Ünite 13: ‘sein’ yardımcı fiili ile di’li geçmiş zaman/’sollen’ tarz fiili/emir kipi | |
| 10 | Ünite 14 (Voll im Trend): kıyafetler, renkler | |
|
11 |
Ünite 14: ‘dies’ işaret zamiri/sıfat çekimi | |
| 12 | Ünite 15 (Jahreszeiten und Feste): festivaller/hava durumu/sıfat derecelendirilmesi | |
| 13 | Ünite 16 (Ab in den Urlaub): tatil planlaması yapma ve tatil aktivitelerinden bahsetme | |
| 14 | Ünite 16: ‘wollen’ tarz fiili/-i hali alan edatlar/-i halindeki şahıs zamirleri | |
| 15 | GENEL TEKRAR FİNAL | |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | Das Leben A1.2 Kurs- und Übungsbuch/Cornelsen |
| Diğer Kaynaklar | - |
Materyal Paylaşımı
| Dökümanlar | Bölümce hazırlanan ek materyaller, film, destekleyici videolar |
| Ödevler | Kompozisyon, metin okumaları |
| Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 35 |
| Kısa Sınav | ||
| Sınıf içi katılım / Ödev | 20 | |
| Toplam | 55 | |
| Finalin Başarıya Oranı | 45 | |
| Yıl içinin Başarıya Oranı | 55 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kendini Almanca sözlü olarak ifade edebilir. | x | |||||
| 2 | Kendini Almanca yazılı olarak ifade edebilir. | x | |||||
| 3 | Almanca konuşmayı anlayabilir. | x | |||||
| 4 | Almanca yazılanı anlayabilir. | x | |||||
| 5 | Almanca çeviri yapabilir. | x | |||||
AKTS İş Yükü Tablosu
| Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
| Ödev | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 117 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,68 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 |