Öğrenciler bu derste tanışma, aile bahsetme, yaş, doğum günü ve yeri söz etme ve alışveriş gibi konularda dil becerisi kazanmasını sağlar.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| 1) İlk tanışma, aile bahsetme, yaş, doğum günü ve yeri söz etme ve alışverişi yapma gibi konularda anlayıp ifade eder. | 1,2,3,4,5 | 1,2,3,4 | A,B,C |
| 2) Sahiplenme ve sayı belirtme tümleçleri kullanabilir. | 1,2,3,4 | 1,2,3,4 | A, B,C |
| 3) Sayılar, yıllar, aylar, günler ve hafta içi günlerini söyleyebilir. | 1,4 | 1,2,3,4 | A,C |
| 4) Soru zamir kelimelerle cümle kurmayı pekiştirir. | 1,2,3,4,5 | 1,2,3,4 | A,C |
| 5) Fiilli ve İsim cümle kalıpları öğrenir. | 1, 2,3,4,5 | 1,2,3,4 | A, B, C |
Dersin Akışı
| Hafta | Konular | |
| 1 |
Genel tekrarlama
• Sesli ve sessiz harfleri • Tonlamalar • Çince cümlenin kelimeler sırası • Kelimeler • Cümle kalıplar |
|
| 2 |
7. ÜNİTE Onu tanır mısın, tanımaz mısın?
• Yeni kelimeler • İsim sahiplik tanıtımı • Telaffuz pratiği |
|
| 3 |
• İlk kez biriyle karşılaşma • V. + ‘一下’ kalıbı • Bölümünü bahsetme |
|
| 4 |
7.ÜNİTE Onu tanır mısın, tanımaz mısın?
• Sahiplik kalıpları • Olumlu-Olumsuz soru cümlesi • ‘呢’ ile kurulan kısaltmış soru cümlesi • Zarf kelimesi ‘也’ ve ‘都’ cümledeki yeri |
|
| 5 |
8.ÜNİTE Ailende kaç kişi var?
• Yeni kelimeler • Bağlaç ‘和’ ;Ünlem ‘啊’; 二’ ve ‘两’ |
|
| 6 |
8.ÜNİTE Ailende kaç kişi var?
• Sayılar ve Sayı betimleme tümleci • ‘有’ cümlesi • ‘几’ ve ‘多少’ soru cümleleri |
|
| 7 |
8.ÜNİTE Ailende kaç kişi var?
• Üniversitesini bahsetme • Ailesini bahsetme • Mesleğini bahsetme • Çince karakter yapısı-1 ARA SINAV |
|
| 8 |
9.ÜNİTE O bu yıl 20 yaşındadır.
• Yeni kelimeler • ‘是吗?’ tanıtma ve zarf ‘多’ • ‘祝你……’ ile birine iyi dilekler sunma |
|
| 9 |
9. ÜNİTE O bu yıl 20 yaşındadır.
• Çince Yıl, ay, gün ve haftanın günleri bilgilendirme • Zaman belirtme tümleci • İsim cümle‘....., 好吗?’ soru cümlesi |
|
| 10 |
9.ÜNİTE O bu yıl 20 yaşındadır.
• Randevu almak • Yaşı ve doğum yerini sorma • Doğum günü kutlama |
|
| 11 |
10. ÜNİTE Burada CD satın alıyorum.
• Yeni kelimeler • İşaret zamir ‘这’ ve ‘那’ • ‘怎么+VP’ yapım yöntemini sorma • ‘......,是不是ı?/是吗? ’ soru cümle • ‘...多少钱?’ fiyatını sorma ve Çin para birimi |
|
| 12 |
10.ÜNİTE Burada CD satın alıyorum.
• Edat kelimecik • Çift yüklemli Fiilli cümle Sıfat cümlesi ve ‘很’ |
|
| 13 |
10.ÜNİTE Burada CD satın alıyorum.
• Hoşlanma ve hoşlanmama • Dil zorlukları çözülme • Alışveriş yapma |
|
| 14 |
|
|
| 15 | Work paper II & FINAL |
Kaynaklar
| Ders Kitabı |
New Practical Chinese Reader Textbook-1, Beijing Language and Culture University Press, LUİ Xun, 2. Kez baskısı, 2017;
New Practical Chinese Reader Workbook-1 , Beijing Language and Culture University Press, LUİ Xun, 2. Kez baskısı, 2017. |
| Diğer Kaynaklar |
*Chinese characters
*Illustration of the Radicals of Chinese Characters * Çince öğretim görevlilerinin hazırladığı çalışma kağıtları. |
Materyal Paylaşımı
| Kaynaklar | DVD, CD, Ses kayıtları, İnternet, Alıştırma. |
| Ödevler | Kompozisyonlar ve değişik alıştırmalar |
| Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 35 |
| Ödev (Sözlü) | 1 | 20 |
| Toplam | 55 | |
| Finalin Başarıya Oranı | 45 | |
| Yıl içinin Başarıya Oranı | 55 | |
| Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kendini Çince sözlü olarak ifade eder. | x | |||||
| 2 | Kendini Çince yazılı olarak ifade eder. | x | |||||
| 3 | Çince konuşmayı anlar. | x | |||||
| 4 | Çince yazılanı anlar. | x | |||||
| 5 | Çince çeviri yapar. | x | |||||
AKTS İş Yükü Tablosu
| Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) | 15 | 3 | 45 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
| Ödev | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 117 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,68 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 |