• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
AFCA 102
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Mandarin Çince (Çin resmin dili) , HSK (Yabancıların Çince Seviye Tesbit Sınavı) 2. seviyesinin ilk adımını oluşturan bu derste amaçlanan, öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: 

Öğrenciler bu derste tanışma, aile bahsetme, yaş, doğum günü ve yeri söz etme ve alışveriş gibi konularda dil becerisi kazanmasını sağlar.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Ses kayıtları dinletme, 5: Videoyu izlenme.
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Sınıf içi tartışma C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) İlk tanışma, aile bahsetme, yaş, doğum günü ve yeri söz etme ve alışverişi yapma gibi konularda anlayıp ifade eder. 1,2,3,4,5 1,2,3,4 A,B,C
2) Sahiplenme ve sayı belirtme tümleçleri kullanabilir. 1,2,3,4 1,2,3,4 A, B,C
3) Sayılar, yıllar, aylar, günler ve hafta içi günlerini söyleyebilir. 1,4 1,2,3,4 A,C
4) Soru zamir kelimelerle cümle kurmayı pekiştirir. 1,2,3,4,5 1,2,3,4 A,C
5) Fiilli ve İsim cümle kalıpları öğrenir. 1, 2,3,4,5 1,2,3,4 A, B, C

 

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Genel tekrarlama

• Sesli ve sessiz harfleri

• Tonlamalar

• Çince cümlenin kelimeler sırası

• Kelimeler

• Cümle kalıplar

2 7. ÜNİTE Onu tanır mısın, tanımaz mısın?

• Yeni kelimeler

• İsim sahiplik tanıtımı

• Telaffuz pratiği

3
  1. ÜNİTE  Onu tanır mısın, tanımaz mısın?

        •   İlk kez biriyle karşılaşma

          • V. + ‘一下’ kalıbı

          • Bölümünü bahsetme

4         7.ÜNİTE  Onu tanır mısın, tanımaz mısın?

        • Sahiplik kalıpları

        • Olumlu-Olumsuz soru cümlesi

        • ‘呢’ ile kurulan kısaltmış soru cümlesi

        • Zarf kelimesi ‘也’ ve ‘都’ cümledeki yeri

5      8.ÜNİTE Ailende kaç kişi var?

     • Yeni kelimeler

     •   Bağlaç ‘和’ ;Ünlem ‘啊’;    二’ ve ‘两’

6       8.ÜNİTE  Ailende kaç kişi var?

     • Sayılar ve Sayı betimleme tümleci

      • ‘有’ cümlesi

       • ‘几’ ve ‘多少’ soru cümleleri 

7         8.ÜNİTE  Ailende kaç kişi var?

        • Üniversitesini bahsetme

       • Ailesini bahsetme

       • Mesleğini bahsetme

       • Çince karakter yapısı-1

         ARA SINAV

8      9.ÜNİTE O bu yıl 20 yaşındadır.

     • Yeni kelimeler

    • ‘是吗?’ tanıtma ve zarf ‘多’

   • ‘祝你……’ ile birine iyi dilekler sunma

9    9. ÜNİTE O bu yıl 20 yaşındadır.

 • Çince Yıl, ay, gün ve haftanın günleri bilgilendirme                  • Zaman belirtme tümleci

            • İsim cümle‘....., 好吗?’ soru cümlesi

10           9.ÜNİTE  O bu yıl 20 yaşındadır.

        • Randevu almak

       • Yaşı ve doğum yerini sorma

       • Doğum günü kutlama

11     10. ÜNİTE Burada CD satın alıyorum.

  • Yeni kelimeler • İşaret zamir ‘这’ ve ‘那’

  • ‘怎么+VP’ yapım yöntemini sorma

   • ‘......,是不是ı?/是吗? ’ soru cümle

  • ‘...多少钱?’ fiyatını sorma ve Çin para birimi

12          10.ÜNİTE Burada CD satın alıyorum.

         • Edat kelimecik

         • Çift yüklemli Fiilli cümle Sıfat cümlesi ve ‘很’

13           10.ÜNİTE Burada CD satın alıyorum.

        • Hoşlanma ve hoşlanmama

         • Dil zorlukları çözülme

         • Alışveriş yapma

14
       1-10 Ünite Genel Tekrarlama-1

 

15 Work paper II & FINAL

 

Kaynaklar

Ders Kitabı New Practical Chinese Reader Textbook-1, Beijing Language and Culture University Press, LUİ Xun,  2. Kez baskısı, 2017;

New Practical Chinese Reader Workbook-1 , Beijing Language and Culture University Press, LUİ Xun,  2. Kez baskısı, 2017.

Diğer Kaynaklar *Chinese characters

*Illustration of the Radicals of Chinese Characters

* Çince öğretim görevlilerinin hazırladığı çalışma kağıtları.

 

Materyal Paylaşımı

Kaynaklar DVD, CD, Ses kayıtları, İnternet, Alıştırma.
Ödevler Kompozisyonlar ve değişik alıştırmalar
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Ödev (Sözlü) 1 20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Kendini Çince sözlü olarak ifade eder.     x      
2 Kendini Çince yazılı olarak ifade eder.     x      
3 Çince konuşmayı anlar.       x    
4 Çince yazılanı anlar.       x    
5 Çince çeviri yapar.     x      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü     117
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,68
Dersin AKTS Kredisi     5