• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
AFSA 302
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, B1 seviyesini kapsayan bu derste amaç öğrencinin duygularını ve ilgilerini ifade etmesidir. Olaylar hakkında değişik ve yaratıcı fikirlerini anlatır. Hikâyeler okur, anlatır ve yazar. Sosyal konular hakkında fikir verir.
Dersin İçeriği: 

Öğrenciler dilek kipinde geniş zamanı öğrenir. Ayrıca,  emir kipini ve şahıssız cümleleri başarıyla kullanır.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Sunum C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Dilek kipinin geniş zamanını  kullanarak sosyal sorunları ifade eder. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B, C
2) Değişik zamanları kullanarak hikayeler anlatır ve yazar. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B, C
3)Zamir fiillerini kullanarak ilgi konularından ve duygularından  söz eder. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B, C
4) Objeleri tasvir eder ve bağlı cümleler kurar. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B, C

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 5. kur konularının tekrarı.  
2 ÜNİTE  7. “ Mesajlar ”.

İletişimsel amaç: Mesaj iletmek ve iletişimde ilerlemek

Gramer: Yakın geçmiş zaman,geniş zaman,yeni gramer kalıpları

Kompozisyon.

Alıştırmalar

 
3 ÜNİTE  7. “ Mesajlar ”.

İletişimsel amaç: Mesaj iletmek ve iletişimde ilerlemek

Gramer: Yakın geçmiş zaman,geniş zaman,yeni gramer kalıpları

Kompozisyon.

Alıştırmalar

 
4 ÜNİTE  8. “ Turist ”.

İletişimsel amaç: Gerçek veya hayali hikayeler anlatmak

Gramer: Miş’li geçmiş zaman ve geçmiş zaman.Şaşkınlık ifadeleri.

Alıştırmalar

 
 

 

 

 

5

 

 

ÜNİTE  8. “ Turist ”.

İletişimsel amaç: Gerçek veya hayali hikayeler anlatmak

Gramer: Miş’li geçmiş zaman ve geçmiş zaman.Şaşkınlık ifadeleri.

Alıştırmalar

 
6 ÜNİTE  9. “Konuşmamız gerekli”.

İletişimsel amaç: Film senaryosu hakkında birisiyle konuşmak

Gramer: Duygu ve ilgi ifade etmek

Kompozisyon.

Alıştırmalar

 
7 ÜNİTE  9. “Konuşmamız gerekli”.

İletişimsel amaç: Film senaryosu hakkında birisiyle konuşmak

Gramer: Duygu ve ilgi ifade etmek

Kompozisyon.

Alıştırmalar

 
8 Genel Tekrar  
9 Vize sınavı  
10 ÜNİTE 10 “ Tasarım’’

İletişimsel amaç: Günlük hayatta bir problemi çözmek için obje tasarlamak

Gramer: Haber ve Dilek kipi

Edatlar

Üstünlük dereceleri

Kompozisyon.

Alıştırmalar

 

 
11 ÜNİTE 10 “ Tasarım’’

İletişimsel amaç: Günlük hayatta bir problemi çözmek için obje tasarlamak

Gramer: Haber ve Dilek kipi

Edatlar

Üstünlük dereceleri

Kompozisyon.

Alıştırmalar

 
 

 

 

 

 

 

 

 

12

ÜNİTE 11 “Daha iyi bir dünya ”

İletişimsel amaç: Yeni bir akım hakkında konuşmak

Gramer: Şart kipi

Kelimeler

Alıştırmalar

Kompozisyon.

 
 

 

 

 

 

 

 

 

13

ÜNİTE 11 “Daha iyi bir dünya ”

İletişimsel amaç: Yeni bir akım hakkında konuşmak

Gramer: Şart kipi

Kelimeler

Alıştırmalar

Kompozisyon.

 
14 UNİTE 12 “ Gizem ve bilinmezlik”

İletişimsel amaç: Bilimin gizemi hakkında blog yazmak

Gramer: Haber ve Dilek kipi, Gelecek zaman

Okuma ve Anlama

Kompozisyon

 
 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

UNİTE 12 “ Gizem ve bilinmezlik”

İletişimsel amaç: Bilimin gizemi hakkında blog yazmak

Gramer: Haber ve Dilek kipi, Gelecek zaman

Okuma ve Anlama

Kompozisyon  GENEL TEKRAR FİNAL 

 

 

Kaynaklar

Ders Kitabı Ana Kitap ‘’Aula Internacional 3’’, ED difusión. Jaime Corpas, Eva García, Agustin Garmendia, Carmen Soriano.
Diğer Kaynaklar İspanyolca hocalarının hazırladığı alıştırmalar.

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar DVD, CD, İnternet, Alıştırma.
Ödevler Kompozisyonlar ve değişik alıştırmalar
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Kısa Sınav - -
Sınıf içi katılım / ders içi ödev 1 20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Kendini İspanyolca sözlü olarak ifade eder.       x    
2 Kendini İspanyolca yazılı olarak ifade eder.       x    
3 İspanyolca konuşmayı anlar.       x    
4 İspanyolca yazılanı anlar.       x    
5 İspanyolca çeviri yapar.     x      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Derse katılım / Ders içi ödev 4 2 8
Sunum 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü     118
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,72
Dersin AKTS Kredisi     5