Kiril alfabesinin etkin biçimde öğretilmesi ,öğrencilerin selamlaşma tanışma veda konularında beceri kazanmasının sağlanması.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Selamlama, veda, özür gibi kalıpları anlayıp ifade edebilir. | 1,2,3,4 | 1,2,3 | A,B |
2) Kendini ve ailesini basit ifadelerle tanıtabilir. | 1,2,3,4 | 1,2,3 | A,B |
3) Basit ifadelerle hobiler ve ilgi alanlarından bahsedebilir. | 1,2,3,4 | 1,2,3 | A,B |
4) Aranılan yeri sorma ve nezaket ifadelerini rahat kullanabilirler. | 1,2,3,4 | 1,2,3 | A,B |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ||
1 |
Ünite: I
Tanışma diyalogları Alfabenin öğretilmesi Rusça ve Rusya hakkında genel bilgiler. Harflerin Türkçe karşılıklarıyla öğretilmesi Kelimelerin, özel adların Kiril harfleriyle yazılması ve okunması Ruslarda isim sisteminin öğretilmesi |
Kiril Alfabesi | ||
2 |
Ünite: I
Alfabe öğretilmesine devam edilmesi Fonetik kuralların ve telaffuzun öğretilmesi Türkçede farklı anlamda kullanılan Rusça sözcüklerin öğretilmesi Sessiz harflerin öğretilmesi |
FONETİK | ||
3 |
Ünite: 2
“Да/Нет” Evet/Hayır soru kalıplarının öğretilmesi Canlı ve cansız adların öğretilmesi Şahıs zamirlerinin öğretilmesi “Где?” Nerede? sorusu ve Durum zarflarının öğretilmesi
|
|||
4 |
Ünite: 2
“Город” Şehir konulu çalışmanın yapılması Diyalogların dinlenmesi Ünite:3 Bağlaçlı cümleler, -ve, -ise, -de, -da, -veya bağlaçlarının öğretilmesi Resmi ve gayri resmi selamlama ve kendini tanıtma ifadeleri Selamlaşma, vedalaşma ifadelerinin öğretilmesi
|
Kelime Bilgisi | ||
5 |
Ünite:3
“ комната” Benim odam konulu çalışmanın yapılması Diyalogların okunması 20’a kadar sayıların öğretilmesi Telefon numaralarının öğretilmesi |
|||
6 |
Ünite 4
İsimlerin cinslerinin öğretilmesi “Когда?” Ne zaman? Soru kalıbıyla günün zaman dilimi ifadelerinin öğretilmesi Haftanın günlerinin, mevsimlerin öğretilmesi |
|||
7 |
Diyalogların dinlenmesi
Ayların öğretilmesi ARA SINAV |
|||
8 |
Ünite 5:
İyelik zamirlerinin öğretilmesi
Aile üyelerinin öğretilmesi |
|||
9 |
Ünite 5:
İyelik zamirlerinin cinslere uygun olarak Чей,Чья,Чьё,Чьи sorularının öğretilmesi |
|||
10 |
Ünite 5:
Benim .... var/ Kimde .......var? ifadelerinin öğretilmesi
Metin okuma çalışması
Mesleklerin öğretilmesi |
CÜMLE KURMA | ||
11 |
Ünite 6:
İsimlerin çoğullarının öğretilmesi
İyelik zamirlerinin çoğullarla kullanılışının öğretilmesi
“Чей?Чья?чьё?чьи?” Kimin? sorusunun çoğullarla kullanılışının öğretilmesi
Öğrencinin kendisini ve ailesini anlatma yeteneğinin kazandırılması |
|||
12 |
Ünite 6:
İsimlerin çoğulları. Притяжательные местоимения и вопросы чей? Чья? Чьё? Чьи ? |
|||
13 |
Ünite 6:
I.Grup fiillerinin büyük çoğunluğuyla çekimlerinin pekiştirilerek hedeflenen doğrultuda bağlaçlı veya bileşik cümle yapılarının öğretilmesine giriş yapılması. Dinleme çalışması |
|||
14 | Genel tekrar | |||
15 | Genel Tekrar / Final |
Kaynaklar
Ders Kitabı | ДАВАЙТЕ УЧИТЬ РУССКИЙ ЯЗЫК A1.1 |
Diğer Kaynaklar |
- |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Alıştırmalar, QR KODLU PAYLAŞIMLAR |
Ödevler | Kompozisyon |
Sınavlar | Ara sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 35 |
Sınıf içi katılım/Ödev (Sözlü) | 20 | |
Toplam | 55 | |
Finalin Başarıya Oranı | 45 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kendini Rusça sözlü olarak ifade edebilir. | X | |||||
2 | Kendini Rusça yazılı olarak ifade edebilir. | X | |||||
3 | Rusça konuşmayı anlayabilir. | X | |||||
4 | Rusça yazılanı anlayabilir. | X | |||||
5 | Rusça çeviri yapabilir. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 5 | 2 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |