• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
AFRA 202
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, A1 seviyesinin dördüncü adımını oluşturan bu derste amaçlanan, öğrencinin tüm zaman dilimlerini ve isim hallerini kavradıktan sonra konuşma,yazma, okuma becerilerini günlük yaşamın içinde rahatça kullanabilmelerinin kazanımı sağlanması hedeflenir.
Dersin İçeriği: 

Öğrencinin  ,hem rutin hem de sonuçlanmış olayların aktarımında,bugüne, gelecek ve geçmişle ilgili bağlantısını aktarmada serbest bir tarz kazanması sağlanır

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap:3) Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Biyografisini anlatma ve yazma becerisi kazanır.. 1,2,3,4 1,2,3 A,B
2) Okuduğu bir metni rahatlıkla anlatabilir. 1,2,3,4 1,2,3 A,B
3) Hareket fiillerini gereken biçimde kullanabilir. 1,2,3,4 1,2,3 A,B
4) Kendisiyle ilgili sorulan her türlü soruyu anlama becerisini kazanır. 1,2,3,4 1,2,3 A,B

 

Dersin Akışı

1 Ünite: 14

Bir  önceki üniteyle ilgili tekrar çalışmasının yapılması ,

2 Ünite: 14

Всмомогательные глаголы    verilmesi.

3 Ünite: 14

Дательный падеж  кому ?  чему? verilmesi   ve  надо/нужно  öğretilmesi

4 Ünite: 14

Дательный падеж    к кому ?  verilmesi ve alıştırmalarla pekiştirilmesi. «Пойти,прийти,поехать,приехать»  fiillerinin gerçek kullanım yerleri ve  «Где? Куда?  К кому?» sorularının gereken isim hal durumuyla cevaplarının  öğretilmesi . 

5 Ünite:14

Будущее время  с  глаголами  СВ и НСВ  öğretilmesi.

6 Ünite :14

Будущее время  с  глаголами  СВ и НСВ konusunun  öğretilmesine devam edilmesi ve pekiştirilmesi.

7  

Genel tekrar  ARA SINAV

8 Ünite 15:

Сложные  предложения  с союзными словами öğretilmesi.

9 Ünite 15:

Прямая речь и косвенная речь öğretilmesi.

10 Ünite 15:

Родительный падеж   - Кого нет?    Чего нет?  Öğretilmesi.

11 Ünite 15:

Родительный падеж    c союзами и упатребление Р.П.    с числительными.

12 Ünite 15:

Глаголы движения   пойти- прийти, поехать- приехать   Куда? с В.П.  и откуда ? с  Р.П. verilmesi.

13 Ünite 15:

Творительный падеж  öğretilmesi.  С чем и  с кем?

14  

Ünite 15:

Творительный падеж   с глаголами  öğretilmesi.

İsmin araçlı halinde kullanılan fiiller ve yapıların öğretilmesi.

15 Genel tekrar    FINAL

 

Kaynaklar

Ders Kitabı Давайте учить русский язык А1.2
Diğer Kaynaklar -

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar Alıştırma,QR KODLU PAYLAŞIM
Ödevler Kompozisyon ve diyalog oluşturma, değişik metin okumaları, mektup yazma
Sınavlar -Ara Sınav, Final Sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Sınıf içi katılım/Ödev (Sözlü)   20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Kendini Rusça  sözlü olarak ifade edebilir.   x        
2 Kendini Rusça yazılı olarak ifade edebilir.   x        
3 Rusça konuşmayı anlayabilir.     x      
4 Rusça yazılanı anlayabilir.   x        
5 Rusça  çeviri yapabilir.     x      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 5 2 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü     117
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,68
Dersin AKTS Kredisi     5