Öğrencilerin selamlaşma ve tanışma konularında beceri kazanmasını sağlamak.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
| - Selamlaşma vedalaşma,tanışma kalıplarını öğrenip ifade eder. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, C | 
| - Eril dişil tanım edatları,sıfatların öğrenir ve cümle kurar. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, C | 
| Hava durumundan konuşur,ülke ve şehirler hakkında bilgi verir. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, C | 
| - Kıyafetleri ve renkleri öğrenip, bir mağzada alışveriş diyaloğu yapar. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, C | 
Dersin Akışı
| Hafta | Konular | 
| 1 | Tanışma. Selamlaşma. Vedalaşma. Telaffuz Basit sorular ve cevaplar. | 
| 2 | 1.ünite. Bienvenidos İletişimde Temel Amaç: Bizim kim olduğumuzu açıklamak. Şahıs zamirleri. Tanışma. Kişisel Bilgiler Alfabe. | 
| 3 | Meslekler, ülkeler ve uyruklar. Cins(eril,dişil). Tekil ve çoğul. Fiiller: İsim vermek, Olmak ve Bulunmak, sahip olmak. | 
| 4 | Sayılar (0-100) 
 Fiiller: İsim vermek, Olmak ve Bulunmak, sahip olmak. Haber Kipinde Geniş Zaman:Düzenli Fiiller–ar,-er, -ir. İspanyol isimleri. | 
| 5 | 2.ünite. ¿Sabes español? İletişimde Temel Amaç: Ne yapmak istiyorum, sebeblerini ve sonuçlarını açıklamak. İstemek + mastar. İstemek + neden (için…çünkü…vasıtasıyla) Belirtili ve belirsiz edam edatı (el, la, los, las). | 
| 6 | Geniş zamanda düzenli fiiller: -ar, -er, -ir. İstemek + mastar. İstemek + neden (için…çünkü…vasıtasıyla) Haftanın günleri. | 
| 7 | Geniş zamanda düzenli fiiller: -ar, -er, -ir. Belirtili ve belirsiz edam edatı (el, la, los, las). İstemek + mastar. İstemek + neden (için…çünkü…vasıtasıyla) Haftanın günleri. Genel tekrarı (test). | 
| ARA SINAV | |
| 8 | 3.ünite. El Mundo Hispano. İletişimde temel amaç: Değişik yerler hakkında konuşmak ve yazmak. Latin Amerikayı tanımak,tanımamız gereken turistlik yerler Hay # Estar # Ser # Tener (Olmak, bulunmak, var olmak, sahip olmak). 
 Un, una, unos, unas. (Belirsiz edat tanımları). | 
| 9 | Hay # Estar # Ser # Tener (Olmak, bulunmak, var olmak, sahip olmak). 
 El tiempo. (Hava). Muy #mucho,a,os,as. (Çok). | 
| 10 | Sorular ve cevaplar. ¿Qué...?. ¿Cuál...?. ¿Cuáles...?. ¿Dónde...?. ¿Cuánto...?. Ne?, Hangi?, Hangileri? Ne kadar? | 
| 11 | El más..., la más..., los más..., las más...; el menos..., los menos..., las menos... (En üstünluk derecesi). | 
| 12 | 4 ünite. De compras. İletişim temel amaç: Bir mağazada alışveriş yapmak. Llevar, preferir, tener (giyimek, tercih etmek, sahip olmak). Renkler Adjetivos y pronombres demostrativos. (İşaret sıfatları ve zamirleri). Mağazada diyalog kurmak. (garson # müşteri). Sözcük dağarcığı: giysiler. | 
| 13 | Mağazada diyalog kurmak. (garson ve müşteri arasında ). El / La / Los / Las + sıfat. Ne + isim Hangi / Hangileri. Renkler. Zorunda Olmak Fiili + mastar. Tercih etmek fiili. –İR ile biten fiiller. Sayılar: 100 – 1.000.000. İşaret sıfatları ve zamirleri. | 
| 14 | El / La / Los / Las + sıfat. Ne + isim Hangi / Hangileri. Renkler. Zorunda Olmak Fiili + mastar. Tercih etmek fiili. –İR ile biten fiiller. Sayılar: 100 – 1.000.000. ¿Qué...? ¿Cuál...?. ¿Cuáles...?. | 
| 15 | El / La / Los / Las + sıfat. Ne + isim Hangi / Hangileri. Renkler. Tener que + infinitive. Zorunda Olmak Fiili + mastar. Tercih etmek fiili. –İR ile biten fiiller. FİNAL | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | “Sí, hablo español” (A1) kitabı. Yazarlar: Jesús García García, Carles İsern İñigo. İSTEK yayınları. 2018 | 
| Diğer Kaynaklar | Videolar, başka alıştırmalar…. | 
Materyal Paylaşımı
| Dökümanlar | DVD, CD, İnternet, Alıştırma. | 
| Ödevler | Kompozisyonlar ve değişik alıştırmalar. | 
| Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınavı | 
Değerlendirme Sistemi
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ | 
| Ara Sınav | 1 | 35 | 
| Ödev (Sözlü) | 1 | 20 | 
| Toplam | 55 | |
| Finalin Başarıya Oranı | 45 | |
| Yıliçinin Başarıya Oranı | 55 | |
| Toplam | 100 | 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
| NO | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi 1 2 3 4 5 | 
| 1 | Kendisini İspanyolca sözlü olarak ifade eder. | x | 
| 2 | Kendisini İspanyolca yazılı olarak ifade eder. | x | 
| 3 | İspanyolca konuşmayı anlar. | x | 
| 4 | İspanyolca yazılanı anlar. | x | 
| 5 | İspanyolca çeviri yapar. | x | 
AKTS İş Yükü Tablosu
| Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü (Saat) | |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 | 
| Ödev | 5 | 2 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Toplam İş Yükü | 117 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,68 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 | 
 
 
