• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
AFSA 301
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, A2 seviyesi devam eder ve tamamlanır. Bu kurda, geçmiş zamanında öğrenilmesiyle iletişimde daha geniş hareket alanı bulunur. Öğrenciler şimdiki, geniş, geçmiş, gelecek zamanları ve emir kipini başarıyla kullanır.
Dersin İçeriği: 

Öğrenciler şimdiki zamanın hikâyesini öğrenir, sözlü ve yazılı ifade eder. Ayrıca, geçmişte öğrendiği zamanları da kullanıp metinler okur, yazar, konuşur ve çeviriler yapar.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)  Geçmişteki alışkanlıklarından bahseder 1, 2, 3, 4, 5 1, 2, 3 A, C
2) Geçmiş konulardan bahseder, hikayeler anlatır. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A,C
3) Emir kipine hakim olur. 1, 2, 3, 4, 5 1, 2, 3 A, C
4) Gelecek zamanı kullanarak planlarını anlatır. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, C

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 4. kur Konuların tekrarı  
2 Aula İnternacional 3.

1. Ünite.

İletişimsel amaç: Bir iş için bir adayın profili hakkında konuşmak ve yazmak.

Gramer: Geniş ve geçmiş zamanların tekrarı. Perífrasis verbales. (dolaylı çekimler).

Kompozisyon. Alıştırmalar.

 
3 1. Ünite.

İletişimsel amaç: Bir iş için bir adayın profili hakkında konuşmak ve yazmak.

Gramer: Geniş ve geçmiş zamanların tekrarı. Perífrasis verbales. (dolaylı çekimler).

Kompozisyon. Alıştırmalar.

 

 

 
4 2 Ünite.

 İletişimsel amaç:  Gelecekteki olaylar hakkında konuşmak ve yazmak.

Gramer: Gelecek zaman

If+geniş zaman, gelecek zaman

If+ geniş zaman, geniş zaman

Depende  de si+ geniş zaman

Kompozisyon. Alıştırmalar.

 
5 2 Ünite.

 İletişimsel amaç:  Gelecekteki olaylar hakkında konuşmak ve yazmak.

Gramer: Gelecek zaman

If+geniş zaman, gelecek zaman

If+ geniş zaman, geniş zaman

Depende  de si+ geniş zaman

Kompozisyon. Alıştırmalar.

 
6 Ünite 3.

İletişimsel amaç: Toplumdaki kurallar

Gramer: Fiilin  şahıssız şekilleri. Zorunluluk halleri ( Está permitido. No se permite).

Kompozisyon. Alıştırmalar

 
7 Ünite 3.

İletişimsel amaç: Toplumdaki kurallar

Gramer: Fiilin  şahıssız şekilleri. Zorunluluk halleri ( Está permitido. No se permite).

Kompozisyon. Alıştırmalar

 
8 Genel Tekrar

ARASINAV

 
9 Ünite 6.

İletişimsel amaç: İstekleri, şikayetleri ve ihtiyaçları ifade etmek.

Gramer: Dilek Kipinin Geniş Zamanı.

İstemek/ talep etmek+ mastar

İstemek/ talep etmek….ki+ dilek kipinin geniş zamanı

Kompozisyon.

Alıştırmalar

 
10 Ünite 6.

İletişimsel amaç: İstekleri, şikayetleri ve ihtiyaçları ifade etmek.

Gramer: Dilek Kipinin Geniş Zamanı.

İstemek/ talep etmek+ mastar

İstemek/ talep etmek….ki+ dilek kipinin geniş zamanı

Kompozisyon.

Alıştırmalar

 
11  

Ünite 5.

İletişimsel amaç: Emir cümleleri

Gramer: Emir Kipi

Kompozisyon. Alıştırmalar

 
12 Ünite 5.

İletişimsel amaç: Emir cümleleri

Gramer: Emir Kipi

Kompozisyon. Alıştırmalar

 
13 Ünite 4.

İletişimsel amaç:  Hikayeler anlamak,yazmak ve konuşmak

Gramer: Bağlaçlar ( o halde, için,gibi, bununla birlikte,…)

Belirtili Belirtisiz Nesne

Kompozisyon. Alıştırmalar

 
14 Ünite 4.

İletişimsel amaç:  Hikayeler anlamak,yazmak ve konuşmak

Gramer: Bağlaçlar ( o halde, için,gibi, bununla birlikte,…)

Belirtili Belirtisiz Nesne
Kompozisyon. Alıştırmalar

15  Genel Tekrar & Final   

 

Kaynaklar

Ders Kitabı Ana Kitap ‘’Aula Internacional 3 ’’, ED difusión. Jaime Corpas, Eva García, Agustin Garmendia, Carmen Soriano.
Diğer Kaynaklar Çeşitli kitaplardan alıştırmalar.

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar DVD, CD, İnternet, Alıştırma.
Ödevler Kompozisyonlar ve değişik alıştırmalar
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Derse Katılım - 20
Ödev (Sözlü) 1 20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Kendini İspanyolca sözlü olarak ifade eder.       x    
2 Kendini İspanyolca yazılı olarak ifade eder.       x    
3 İspanyolca konuşmayı anlar.       x    
4 İspanyolca yazılanı anlar.       x    
5 İspanyolca çeviri yapar.       x    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü     117
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,68
Dersin AKTS Kredisi     5