Öğrencilere hava durumu, gelecekten bahsedebilme, kişi ve nesnelerin karşılaştırılması konusunda dört dil becerisinin kazandırılması amaçlanır.
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Bir şey hakkında bilgi verebilir / isteyebilir. | 1, 2, 3, 4,5 | 1, 2, 3 | A, B,C |
2- öneride bulunmak, fikrini ifade edebilir/ anlayabilir. | 1, 2, 3, 4,5 | 1, 2, 3 | A, B,C |
3- Gelecekle ilgili plan yapabilir. | 1, 2, 3, 4,5 | 1, 2, 3 | A, B,C |
4- Dilek ve düşüncelerini ifade edebilir/ anlayabilir. | 1, 2, 3, 4,5 | 1, 2, 3 | A, B,C |
5- Hava durumundan bahsedebilir/ anlayabilir. | 1, 2, 3, 4,5 | 1, 2, 3 | A, B,C |
6- Çeşitli konularda karşılaştırma yapabilir/ anlayabilir.
|
1, 2, 3, 4,5 | 1, 2, 3 | A, B,C |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | |
1 | Genel Tekrar | Alıştırma | |
2 |
Ünite IV: Demander et exprimer un avis
Ders 13: Qu’est-ce qu’on leur offre? -Hediye seçmek -Tavsiye etmek
|
Kelime Bilgisi | |
3 |
Ünite IV: Demander et exprimer un avis
Ders 13: Qu’est-ce qu’on leur offre? -Pronom COI -Les adjectifs possessifs -Olumsuz soru |
||
4 |
Ünite IV: Demander et exprimer un avis
Ders 14: On solde! -Elbise satın almak -Beden ve ayakkabı numarası ifade etmek -Tavsiyede bulunmak/almak |
Alıştırma | |
5 |
Ünite IV: Demander et exprimer un avis
Ders 14: On solde! -Les adjectifs demonstratifs -Moi aussi / moi non plus -Emir kipinin olumsuz hali |
||
6 |
Ünite IV: Demander et exprimer un avis
Ders 15: Découvrir Paris avec l’Open Tour -Tavsiye almak/fikir beyan etmek - İmperatif + pronom - Futur proche |
Alıştırma | |
7 |
Ünite IV: Demander et exprimer un avis
Ders 15: Découvrir Paris avec l’Open Tour -Pronominal fiiller - Où ve quand - “Ce” ve “Tout” |
Alıştırma | |
8 |
Genel Tekrar
ARA SINAV |
||
9 |
Ünite IV: Demander et exprimer un avis
Ders 16: Si vous gagnez, vous ferez quoi? -Futur simple -Plan yapmak -Dilek ve niyetini ifade etmek |
Alıştırma | |
10 |
Ünite IV: Demander et exprimer un avis
Ders 16: Si vous gagnez, vous ferez quoi? -Varsayımda bulunmak -Si -Superlatifs |
||
11 |
Ünite V: Faire des comparaisons
Ders 17: Parasol ou parapluie? -İklimden bahsetmek -İklimleri karşılaştırmak |
||
12 |
Ünite V: Faire des comparaisons
Ders 17: Parasol ou parapluie? -Futur simple ou futur proche? -Karşılaştırma |
Alıştırma | |
13 |
Ünite V: Faire des comparaisons
Ders 18: Quand il est midi à Paris -Zamandan bahsetmek -Koşullu cümleler |
Alıştırma | |
14 |
Ünite V: Faire des comparaisons
Ders 18: Quand il est midi à Paris -Etre en train de... -Venir de + mastar -On |
Alıştırma | |
15 |
Genel Tekrar
FİNAL |
Genel Tekrar |
Kaynaklar
Ders Kitabı |
* Festival I / S.Poisson-Quinton , M. Mahéo-Le coadic , A. Vergne-Sirieys
* Festival I / S.Poisson-Quinton , M. Mahéo-Le coadic , A. Vergne-Sirieys |
Diğer Kaynaklar |
*Bölümce hazırlanan alıştırma kitapçığı
* Grammaire 450 nouveaux exercices- Niveau débutant/E. Sirejols, D. Renaud/ Clé International * Vocabulaire Progressif du français Niveau débutant/Anne Goliot-Lété, Claire Miquel Clé International |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Bölümce hazırlanan alıştırma kitapçığı |
Ödevler | Ders içi kompozisyon |
Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 35 |
Sınıf içi katılım / ders içi ödev | 1 | 20 |
Toplam | 55 | |
Finalin Başarıya Oranı | 45 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 55 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
Kendini Fransızca sözlü olarak ifade edebilir. | x | ||||||
Kendini Fransızca yazılı olarak ifade edebilir. | x | ||||||
Fransızca konuşmayı anlayabilir. | x | ||||||
Fransızca yazılanı anlayabilir. | X | ||||||
Fransızca çeviri yapabilir. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Derse katılım / Ders içi ödev | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |