• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
AFKA 202
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Bu sınıfın amacı, Korece Dil Eğitimi Uluslararasının Standart Modelinin 1. Seviye gereksinimlerini karşılamaktır. Öğrenci, genel konular hakkında Korece ile konuşmayı öğrenir. Öğrenci, yabancı bir ülkede yaşam, davet, kültürel farklılıklar, rezervasyon, yemek pişirme, moda vb. hakkında konuşabilir.
Dersin İçeriği: 

Davet, kültürel farklılıklar, rezervasyon, yemek pişirme, film ve dizi, moda vb. Konularla ilgili konular

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Yönlendirme
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Kendi kendine yönelik görevler, C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Sonuçları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Davet hakkında konuşmak 1,2,3 A,B,C
Kamu tesislerini kullanmaktan bahsetmek 1,2,3 A,B,C
Rezervasyon hakkında konuşmak 1,2,3 A,B,C
Nasıl pişirileceğini ve ne giyileceğini açıklama 1,2,3 A,B,C

 

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Son kursun gözden geçirilmesi

1.Ünite  Son durumu

Son olaylar hakkında konuşmak

2 2.Ünite  Yabancı bir ülkede yaşam

Normal bir yaşamda hissetmekle ilgili ifadeler

3 3.Ünite  Davet

İzin ve red beyanları

#Kore Kültürü: Kore'de konut hayatı

4 4.Ünite  Karar

Kararla yapılması gerekenler

5 5.Ünite  Kültürel farklılıklar

Yemek kültürü ile ilgili ifadeler

6 6.Ünite  Şükran

Minnettarlık ifadeleri

#Kore Kültürü: Kore'de düğün kültürü

7 Genel Tekrar / ARA SINAV
8 7.Ünite  Kamu tesislerini kullanma

Korelilerin kamu tesislerini kullandığına dair ifadeler

9 8.Ünite  Rezervasyon

Rezervasyonlarla ilgili ifadeler

10 9.Ünite  Deneyim

Kazalarla ilgili ifadeler

11 9.Ünite  Deneyim

Kazalarla ilgili ifadeler

#Kore Kültürü: K-kültürü (Popüler kültür)

 

12 10.Ünite  Yemek pişirme

Pişirme malzemeleri

13 10.Ünite  Yemek pişirme

Pişirme malzemeleri

11.Ünite  Film ve Drama

Popülerliğin nedenleri

14 11.Ünite  Film ve Drama

Popülerliğin nedenleri

15 Genel Tekrar / FİNAL

 

Kaynaklar

Ders Kitabı “Sejong Korean 4”, Kore Dili Ulusal Enstitüsü
Diğer Kaynaklar  Koreli öğretmen tarafından hazırlanan alıştırma ödevi

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar SNS, İnternet, Alıştırma
Ödevler Kompozisyonlar ve değişik alıştırmalar
Sınavlar Ara sınav, Final

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
     
Ödev ve ders katılım 12 20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Sonuçları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kendini Korece sözlü olarak ifade eder.       x  
2 Kendini Korece yazılı olarak ifade eder.     x    
3 Korece konuşmayı anlar.         x
4 Korece yazılanı anlar.       x  
5 Korece çeviri yapar.     x    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir.) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 15 2 30
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü     122
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,88
Dersin AKTS Kredisi     5