Ön Koşul Dersleri:
Dersin Dili:
Almanca
Dersin Koordinatörü:
Dersin Amacı:
Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’nı temel alarak öğrencilerin bu seviyede günlük konularda bilgi ve fikir alışverişinde bulunmaları; aynı zamanda okuma-anlama, dinleme-anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği:
Günlük rutin, festivaller ve müzik, çevre sorunları ve korunması, tamirat, ürün şikayeti, doğa tatili, arkadaşlık, köy yaşamı, şans-şanssızlık.
Dersin Öğretim Yöntemleri:
1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri:
A: Sınav B: Ödev
Dikey Sekmeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Dersin Öğrenme Çıktıları | Program Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1- Günlük yaşamından söz edebilir. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B |
2- Festivaller ve müzik hakkında konuşabilir. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B |
3- Çevre, çevre sorunları ve korunması konusunda konuşabilir. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B |
4- Tamirat işlerinden bahsedebilir. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B |
5- Doğa tatilinden söz edebilir. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B |
6- Arkadaşlık hakkında konuşabilir. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B |
7- Köy yaşamından söz edebilir; kıyas yapabilir. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B |
8- Şans ve şanssızlıktan bahsedebilir. | 1, 2, 3, 4 | 1, 2, 3 | A, B |
Dersin Akışı
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ünite 9 (Alltagsleben): günlük yaşamını, rutinini anlatma | |
2 | Ünite 9: tarz fiillerin geçmiş hali/iyelik zamirlerinin –e hali (Dativ) | |
3 | Ünite 10 (Festival-Sommer): festivaller ve müzik hakkında konuşma | |
4 | Ünite 10: edatlı fiiller ve soru edatları/düzensiz fiillerin geçmiş hali (Präteritum) | |
5 | Ünite 11 (Natur und Umwelt): çevreden bahsetme/çevre sorunları ve korunması hakkında konuşma | |
6 | Ünite 11: ‘wenn …, dann …’+’damit’ bağlaçları/’-bar’ son eki ile sıfat türetme | |
7
|
Ünite 12 (Reparieren und Selbermachen): tamirat işlerinden bahsetme/ürün şikayeti/’um … zu’ bağlacı/edilgen (Präsens)
ARA SINAV |
|
8 | Ünite 13 (Gipfelstürmer): doğa tatilinden bahsetme/duygu ifadeleri | |
9 |
Ünite 13: -i hali alan edatlar/-i hali veya –e hali alan fiiller | |
10 | Ünite 14 (Freunde fürs Leben): arkadaşlık hakkında konuşma/hediyelerden bahsetme/önerilerde bulunmak | |
11 | Ünite 14: -i hali ve –e hali alan fiiller/isim tamlaması | |
12 | Ünite 15 (Leben auf dem Land): köy yaşamı/eskiyi ve günümüzü kıyaslama/-e halinde ilgi cümleleri/edilgen yapısının geçmiş hali | |
13 |
Ünite 16 (Glück und Lebensträume): şans ve şanssızlıktan konuşma/hayallerden bahsetme | |
14 | Ünite 16: ‘denn’ ve ‘nicht nur, sondern auch’ bağlaçları | |
15 | GENEL TEKRAR FİNAL |
Kaynaklar
Ders Kitabı | Das Leben A2.2 Kurs- und Übungsbuch/Cornelsen |
Diğer Kaynaklar | - |
Materyal Paylaşımı
Dökümanlar | Bölümce hazırlanan ek materyaller, film, destekleyici videolar |
Ödevler | Kompozisyon, metin okumaları |
Sınavlar | Ara Sınav, Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 35 |
Kısa Sınav | ||
Sınıf içi katılım / Ödev | 20 | |
Toplam | 55 | |
Finalin Başarıya Oranı | 45 | |
Yıl içinin Başarıya Oranı | 55 | |
Toplam | 100 |
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
No | Program Öğrenme Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kendini Almanca sözlü olarak ifade edebilir. | x | |||||
2 | Kendini Almanca yazılı olarak ifade edebilir. | x | |||||
3 | Almanca konuşmayı anlayabilir. | x | |||||
4 | Almanca yazılanı anlayabilir. | x | |||||
5 | Almanca çeviri yapabilir. | x |
AKTS İş Yükü Tablosu
Etkinlik | SAYISI |
Süresi (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Süresi (Sınav haftası dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Ödev | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |