• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
AFGA 301
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
Almanca
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’nı temel alarak öğrencilerin bu seviyede söz konusu temalarda daha derinlemesine bilgi ve fikir alışverişinde bulunmaları; aynı zamanda okuma-anlama, dinleme-anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: 

Zaman kavramından bahsetme, Berlin Duvarı yıkılışı, tarihsel bilgi, günlük hayattaki problemlerden konuşma, tavsiyelerde bulunma, sebep ifade etme, kadın-erkek ve ‘rolleri’, tipik kadın-erkek meslekleri, bir fikre katılmayı ve itiraz etmeyi ifade etme, Almanya’daki maden bölgesinin tarihçesi ve sanayileşme süreci, iş kazalarından bahsetme, bölgeleri ve yerleri tarif etme.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav B: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1- Dil öğrenme sebepleri hakkında konuşabilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
2- Ailesini anlatabilir; farklı aile yapıları hakkında sohbet edebilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
3- Seyahat bilgileri verebilir; tahminlerini ifade edebilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
4- Hobi, ilgi alanları ve derneklerden bahsedebilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
5- Günlük iletişim araçları hakkında konuşabilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B

 

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ünite 25: Zeitpunkte

*zaman kavramı hakkında konuşma;

 
2 Ünite 25 *fiillerin isimleştirilmesi, ‘während’ bağlacı  
3 Ünite 25 *Brandenburg kapısı tarihi ve Berlin Duvarı’nın yıkılışı  
4  Ünite 25 *bir olayı anlatmak, düzensiz fiillerin geçmiş hali  
5 Ünite 26: Alltag

*günlük yaşamdan ve problemlerden bahsetmek

 
6 Ünite 26 *sebep bildiren bağlaçlar  
7

 

 Ünite 26 *’könnte-müsste-sollte’ tarz fiilleri ile tavsiyelerde  bulunmak  ARA SINAV  
8 Ünite 27: Männer-Frauen-Paare

*erkek ve kadın hakkında konuşmak, tabulardan bahsetmek

 
 

9

Ünite 27 *tipik kadın ve erkek meslekleri, bir fikre katılmak ve itiraz etmek  
10 Ünite 27 *çiftlerden bahsetmek, ‘zu+Infinitiv’ cümleleri  
11 Ünite 28: Arbeit im Wandel

*Almanya’da madenci bölgesinin tarihçesi

 
12 Ünite 28: *’Ruhrgebiet’ adlı bölgenin sanayileşmesi   
 

13

 Ünite 28 *küçültme ekleri  
14 Ünite 28 *iş kazaları, sıfat çekimleri  
15 GENEL TEKRAR FİNAL  

 

 

Kaynaklar

Ders Kitabı studio express B1 Kurs- und Übungsbuch/Cornelsen
Diğer Kaynaklar -

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar Bölümce hazırlanan ek materyaller, film, CD
Ödevler Kompozisyon, metin okumaları
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı, Sunum

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Kısa Sınav    
Sınıf içi katılım / Ödev   20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Zaman hakkında konuşabilir.     x      
2 Günlük rutinlerden ve problemlerden bahsedebilir. Tavsiyelerde bulunabilir.     x      
3 Tabulardan bahsedip, katılmayı ve itiraz etmeyi ifade edebilir.       x    
4 Bir bölgeyi veya yeri tarif edebilir.       x    
5 İş kazalarında bahsedebilir.   x        

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü     117
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,68
Dersin AKTS Kredisi     5