• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
AFGA 302
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
Almanca
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’nı temel alarak öğrencilerin bu seviyede söz konusu temalarda daha derinlemesine bilgi ve fikir alışverişinde bulunmaları; aynı zamanda okuma-anlama, dinleme-anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: 

Almanya’daki okul, eğitim ve öğretim, mesleki eğitim konuları hakkında konuşma, hayaldeki mesleği söyleme, dilek kipi kalıbıyla gerçek dışılığı ifade etme, kendi okul hayatından bahsetme, iklim değişikliğini, doğa sorunlarını ve sebeplerini konuşma, değişen hava durumlarını ele alma, birleşmiş milletler iklim raporunu inceleme,  gazete ve internet makaleleri okuma, aksilikler, mahcubiyet hissettiren durumları konuşma, davranış ve davranış kurallarından bahsetme, özür ifadeleri, uzak geçmiş hakkında konuşma.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav B: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1- Eğitim ve öğretim hayatından bahsedebilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
2- Mesleki dileklerini dile getirebilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
3- İklim değişikliği ve çevre sorunları hakkında konuşabilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
4- Doğa sorunlarının sebeplerini söyleyebilir ve öngörüde bulunabilir.  1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
5- Günlük yaşamdaki aksiliklerden ve mahcubiyet hissettiren durumlardan bahsedebilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ünite 29: Schule und lernen

*Almanya’daki okul sistemi

 
2 Ünite 29 *eğitim ve öğretim; meslek isteğini dile getirmek; dilek kipi kalıbı  
3 Ünite 29 *gerçek dışılığı ifade etmek  
4 Ünite 29 *kendi öğretim hayatı hakkında konuşmak  
5 Ünite 30: Klima und Umwelt

*iklim değişikliği ve çevre/doğa sorunları

 
6 Ünite 30 *değişen hava durumlarını ele almak; birleşmiş milletler raporunu incelemek  
7

 

Ünite 30 *çevre sorunlarını, iklim değişikliği sebeplerini ve ön görüleri ifade etmek; ‘wegen’ edatı; gelecek zaman  ARA SINAV  
8 Ünite 30 *çift bağlaçlar  
9 Ünite 30 *gazete ve internet makaleleri okumak  
10 Ünite 31: ‘Das ist mir aber peinlich!’

*aksilikler; mahcubiyet hissettiren durumları konuşmak

 
11 Ünite 31 *davranış ve davranış kuralları; özür ifadeleri  
12 Ünite 31 *’obwohl’ bağlacı  
13 Ünite 31 *geçmiş hakkında konuşmak; -miş’li geçmiş zaman  
14 Ünite 31 *gazete ve internet makaleleri okumak  
15 GENEL TEKRAR FİNAL  

 

 

Kaynaklar

Ders Kitabı studio express B1 Kurs- und Übungsbuch/Cornelsen
Diğer Kaynaklar -

 

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar Bölümce hazırlanan ek materyaller, film, CD, konu bazlı videolar
Ödevler Kompozisyon, metin okumaları
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı, Sunum

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Kısa Sınav    
Sınıf içi katılım / Ödev   20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

 

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Eğitim ve öğretim hayatından bahsedebilir.     x      
2 Mesleki dileklerini dile getirebilir.     x      
3 İklim değişikliği ve çevre sorunları hakkında konuşabilir.       x    
4 Doğa sorunlarının sebeplerini söyleyebilir ve öngörüde bulunabilir.       x    
5 Günlük yaşamdaki aksiliklerden ve mahcubiyet hissettiren durumlardan bahsedebilir.   x        

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü     117
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,68
Dersin AKTS Kredisi     5