• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
AFCA 202
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Mandarin Çince (Çin resmin dili) , HSK (Yabancıların Çince Seviye Tesbit Sınavı) 4. Seviyesinin girişi bu derste amaçlanan, öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: 

Günlük hayatta para değiştirme, ziyaret ettiği yerini anlatma, kitap ödünç alma ve geriye verme, yeni arkadaşı edinme, karşılaştırma, kıyafeti satın alma, posta ofiste olma, nesne betimleme, hatırlatma, hobilerini bahsetme, Şimdiki Zaman, sebebi sorma, Yeni Yılı kutlama gibi konularda kendilerini ifade edebilir konuma gelirler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Ses kayıtları dinleme, 5: Videoyu izleme.
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Sınıf içi tartışma C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Para değiştirme, ziyaret ettiği yerini bahsetme, kitap ödünç alma ve geriye verme, yeni arkadaş edinme, kıyafeti satın alma, posta ofiste, nesne betimleme, hatırlatma, hobilerini bahsetme, sebebi sorma, Yeni Yılı kutlama kalıplarını öğrenip ifade eder. 1,2,3,4,5  

 

1,2,3,4,5

A,B,C
2) Geçmiş Zaman, Şimdiki Zaman, karşılaştırma kalıpları, durum, sayı, sonuç ve yön belirtme tümleçleri  bilgilendirir. 1,2,3,4,5  

1,2,3,4,5

A, C
3) Çince Karakter’in yapı yöntemlerini açıklanır. 1 ,5 1,2,3,4,5 A,C
4) Çince cümle öğeleri, fiilli cümle çeşitlerini tanıtır. 1,2,3,4,5 1,2,3,4,5 A, C
5) Edat, Zarf ve diğer fonksiyon kelimeleri görüp doğru şekilde kullanabilir. 1,2,3  

1,2,3,4,5

A,B,C

 

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 1.-14. ÜNİTE Tekrarlama
2 15.ÜNİTE  O Şangay’e  gitti.
  • Yeni Kelimeler
  • Durum Belirtme Tümleci-1
  • Fonksiyon kelime ‘了’ ile bitmiş eylemi anlatma
3 15.ÜNİTE  O Şangay’e  gitti.
  • Fiil tekrarlı kalıp
  • Sayılar 100-10,000
  • Selam verme
  • Gerçekleşen olayı kanıtlama
4 15.ÜNİTE  O Şangay’e  gitti.
  • Eylemi veya hareketi değerlendirme
  • Bankada para değiştirme
  • Ziyaret ettiği yeri anlatma
  • Çince karakterin yapı yöntemi-1
5 16.ÜNİTE  Bu olayı unuttum.
  • Yeni Kelimeler
  • Kişi zamir ‘自己’ ve zarf ‘就’
  • Basit yön belirtme tümleci
6 16.ÜNİTE  Bu olayı unuttum.
  • ‘把’ cümlesi
  • zaman belirtme tümleci
  • Formu doldurma
  • Kitap ödünç alma
7 16.ÜNİTE  Bu olayı unuttum.
  • Kitap geriye verme
  • Yeni arkadaşı edinme
  • Kısa bir sürede ayrılma
  • Çince karakterin yapı yöntemi-2
  • ARA SINAV
8 17.ÜNİTE  Bu Cheongsam diğerinden daha güzel
  • Yeni Kelimeler
  • Fonksiyon kelime ‘了’ ve ‘了’ birleşik kullanımı
  • Fonksiyon kelimesi ‘了’ ile dereceyi belirtme

 

9 17.ÜNİTE  Bu Cheongsam diğerinden daha güzel
  • Fiil ‘来、去、到, vb.’ ile zaman betimleme tümleci
  • Sayı belirtme tümleci
  • Nesne betimleme
  • Nesneler karşılaştırma
  • Kıyafeti satın alma
10 17.ÜNİTE  Bu Cheongsam diğerinden daha güzel
  • ‘的’ kelime kalıplar
  • ‘比’ edat ile karşılaştırma
  • Çince karakterin yapı yöntemi-3
11 18.ÜNİTE  Doğru anladım, yanlış hatırladım.
  • Yeni Kelimeler
  • ‘把’ ve ‘是’ cümleler
  • Birim kelimesi ‘些’ ; Edat kelimesi ‘往’
  • Kişi zamir ‘咱们’ ve ‘大家’
12 18.ÜNİTE  Doğru anladım, yanlış hatırladım.
  • Sonuç belirtme tümleci
  • Belirsiz durum
  • Çince karakterin yapı yöntemi-4

         

13 18.ÜNİTE  Doğru anladım, yanlış hatırladım.
  • Posta ofiste
  • Nesne belirtme
  • Uyarma
  • Otobüse binme
14      15.-18. Terar etme
15  YAZILI PROJE & FİNAL 

 

Kaynaklar

Ders Kitabı New Practical Chinese Reader Textbook-2, Beijing Language and Culture University Press, LUİ Xun, 1. Kez baskısı, Ocak 2010;

New Practical Chinese Reader Workbook-2 , Beijing Language and Culture University Press, LUİ Xun, 1. Kez baskısı, Ocak 2010.

Diğer Kaynaklar  Çince öğretim görevlilerinin hazırladığı çalışma kağıtları.

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar DVD, CD, Ses kayıtları, İnternet, Alıştırma.
Ödevler Kompozisyonlar ve değişik alıştırmalar
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Ödev (Sözlü) 1 20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kendini Çince sözlü olarak ifade eder.     x    
2 Kendini Çince yazılı olarak ifade eder.     x    
3 Çince konuşmayı anlar.       x  
4 Çince yazılanı anlar.       x  
5 Çince çeviri yapar.     x    

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü     117
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,68
Dersin AKTS Kredisi     5