• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
AFRA 102
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, A1 seviyesinin ikinci adımını oluşturan bu derste amaçlanan, öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini ve çevresini ifade edebilme, soru sorabilme ve tüm bunlara cevap verebilme yazılı ve sözlü düzey beceresi kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: 

Öğrencinin yer zaman edatlarını ve ilgili fiilleri, sıfatları öğrenerek  yön ve yer yönergeleri, kişileri, mekanları şehir ve ülkeleri  tasvir etme yeteneğini kazanması hedeflenir.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap 3:Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1)Kişiyi,şehir,ülke mekan ,yer tasviri yapabilir. 1,2,3,4 1,2,3 A,B
2) Medeni hal, yaş, adres, milliyet gibi kişisel bilgileri yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir ve sorabilir. 1,2,3,4 1,2,3 A,B
3) Basit ifadelerle eylemleri anlatma becerileri kazandırılır. 1,2,3,4 1,2,3 A,B
4) Açıklama yapma .soru sorabilme becerisi kazandırılır. 1,2,3,4 1,2,3 A,B

 

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Ünite: 7

Kendini anlatma

Sıfatlara  giriş yapılması 

2 Ünite: 7

Sıfat türlerinin cinslere göre öğretilmesi

Sıfat soru kalıplarının öğretilmesi

1000’e kadar sayıların öğretilmesi

3 Ünite: 7

Sıfatların üstünlük seviyesi ”самый”  ‘ın öğretilmesi

İşaret sıfatlarının işaret zamirleriyle birlikte öğretilmesi

4 Ünite: 7

Fiyat sorma  biçimleri

Para birimlerinin sayılara göre değişikliği

“Hoşa gitmek” fiilinin  belirsiz öznelerle kullanımı

5 Ünite:7

Yiyecek ve içecek adlarının kullanılması

“Bilmek ve düşünmek “ fiilleriyle birlikte dolaylı anlatıma geçiş

6 Ünite 8:

Fiillerde şimdiki zaman biçiminin öğretilmesi

7 «писать,понимать, читать  » fiillerinin tüm dillerle kullanılma biçimleri  ve dil düzeylerinin sorgulanması.

Genel tekrar ARA SINAV

8 Ünite 8

İsmin bulunma durumu ve ilgili edatlarının öğretilmesi

9 Ünite 8:

“жить и учиться ” fiillerinin ilgili edatlarla cümle içinde kullanılmasının öğretilmesi,

Şehir ve ülke   adlarının öğretilmesi.

 

 

10

 

Ünite 9:

  «знать,говорить,учить,изучать...» ve «говорить, учиться» fiillerinin  kullanılması

 «по-русски или русский  язык»ifadelerinin fiillere göre kullanımlarının ayrımının yapılması.

11 Ünite 9:

Milliyet adlarının öğretilmesi

İlgili güncel diyalog ve ifade biçimlerinin öğretilmesi

12 Ünite 9:

İsmin –i halinin  canlı  -cansız  adlarla  kullanılması

İsmin –i hali ile kullanılan yeni fiillerin ve soru kalıplarının öğretilmesi

13 Ünite 10:

 «поэтому и потому что» bağlaçları  «можно/нельзя + инфинитив» biçimlerinin öğretilmesi.

14 Ünite 10:

 Bu kalıplarla ilgili cümle ve diyalog  yapılması.

15 Genel tekrar Final

 

Kaynaklar

Ders Kitabı ДАВАЙТЕ УЧИТЬ РУССКИЙ ЯЗЫК A1.1
Diğer Kaynaklar  

-

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar  Alıştırmalar,QR KODLU PAYLAŞIM, CD
Ödevler Kompozisyon ve diyalog oluşturma , metin okumaları
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Sınıf içi katılım/Ödev (Sözlü)   20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kendini Rusça  sözlü olarak ifade edebilir.         X
2 Kendini Rusça yazılı olarak ifade edebilir.       X  
3 Rusça konuşmayı anlayabilir.     x    
4 Rusça yazılanı anlayabilir.       X  
5 Rusça  çeviri yapabilir.         X

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 5 2 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü     117
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,68
Dersin AKTS Kredisi     5