• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
AFSA 201
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Avrupa Dil Birliği çerçevesinde, A2 seviyesinin ilk adımını oluşturan bu derste amaçlanan, öğrencilerin iki tane geçmiş zaman ve şimdiki zaman öğrenmesi. Yakın geçmiş zaman ve di’li geçmiş zaman. Geniş zamanla karşılaştırılması. Başka gramer konuları: yakın gelecek zaman (İr + a + infinitivo) ve karşılaştırmalar.
Dersin İçeriği: 

Geçmişten bahsetme ve birkişinin hayatını anlatma, ispanyolca öğrenimde karşılaşılan zorluklar, ev tarifi, karşılaştırmalar. Başka konular: Geçmişte seyahatler ve gelecekte projeler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav, B: Deney C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1) Geçmiş zamanı kullanarak kendini sözlü ve yazılı olarak ifade eder. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B, C
2) Eski konuların tekrarı ve İspanyolca öğreniminde karşılaşılan problemleri çözmede başarı sağlama ve tavsiyelerde bulunma. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B, C
3) SER – ESTAR – TENER – HAY fiillerini kullanarak ev tasviri yapar 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B, C
4) Yakın gelecek zaman kullanmaya öğreniliyor ve geçmiş zaman geliştermeye devam ediliyor. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B, C

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İkinci kurs tekrarı.  
2 1.Ünite. “Sí hablo español”. “Los estudiantes y el español”.

 

 İletişimde temel amaç:  İspanyolca öğreniminde karşılaşılan zorlukları tespit ederek tavsiyelerde bulunmak.

Gramer: geniş zaman (düzenli ve düzensiz fiilleri).

 
3 1. Ünite. “Sí hablo español”. “Los estudiantes y el español”.

 

 İletişimde temel amaç:  İspanyolca öğreniminde karşılaşılan zorlukları tespit ederek tavsiyelerde bulunmak.

Gramer: geniş zaman (düzenli ve düzensiz fiilleri).

 
4 2 ünite. “Sí, hablo español”.  “Momentos felices”.

 

İletişimde Temel Amaç:  Biyografi yazmak  ve geçmiş zamana hakim olmak.

Gramer: düzenli ve düzensiz fiiller di’li geçmiş zaman

(Pretérito İndefinido).

 
5 2 ünite. “Sí, hablo español”.  “Momentos felices”.

 

İletişimde Temel Amaç:  Biyografi yazmak  ve geçmiş zamana hakim olmak.

Gramer: düzenli ve düzensiz fiiller dieçmiş zaman (Pretérito İndefinido).

 
 

6

 

2 ünite. “Sí, hablo español”.  “Momentos felices”.

 

İletişimde Temel Amaç:  Biyografi yazmak  ve geçmiş zamana hakim olmak.

Gramer: düzenli ve düzensiz fiiller dieçmiş zaman (Pretérito İndefinido).

 
7 1 ve 2  üniteler tekrarı.

ARASINAV

 

 
8 3 ünite. “Sí, hablo español”. “¿Dónde vivimos?”. “Los comparativos”.

 

İletişimde Temel Amaç:  Ev tasviri

Ev ile ilgili kelimeler ve mobilyalar.

“Ser”,” Estar” farkı . Ev ile ilgili sıfatlar.

Yer edatları, karşılaştırmalar.

 
9 3 ünite. “Sí, hablo español”. “¿Dónde vivimos?”.”Los comparativos”.

 

İletişimde Temel Amaç:  Ev tasviri

Ev ile ilgili kelimeler ve mobilyalar.

“Ser”,” Estar” farkı , Ev ile ilgili Sıfatlar.
Yer edatları, karşılaştırmalar.

10 4 ünite. “Sí, hablo español”. “¿Qué estamos haciendo?”.

 

İletişimsel amaç: Değişik sosyal ortamlarda iletişim kurmak.

Gramer:  Estar+gerundio.

Complemento Directo  Belirtili Nesne (C.D.) y Complemento İndirecto (C.İ). Belirtisiz Nesne

 
11 4 Ünite. “Sí, hablo español”. “¿Qué estamos haciendo?”.

 

İletişimsel amaç: Değişik sosyal ortamlarda iletişim kurmak.

Gramer:  Estar+gerundio.

Complemento Directo  Belirtili Nesne (C.D.) y Complemento İndirecto (C.İ). Belirtisiz Nesne

 
12 5 Ünite. “Sí, hablo español”. “¡Qué maravillosas vacaciones he pasado este verano!”.

 

İletişimsel amac: Bir gün planlamak ve geçmişten bahsetmek

Gramer:  Pretérito Perfecto. ( Yakın Geçmiş Zaman).

İR + A + İNFİNİTİVO (yakın gelecek zaman).

 
13 Ünite  5. “Sí, hablo español”. “¡Qué maravillosas vacaciones he pasado este verano!”.

 

İletişimsel amac: Bir gün planlamak ve geçmişten bahsetmek

Gramer:  Pretérito Perfecto. ( Yakın Geçmiş Zaman).

Ya / Todavía no + Pretérito Perfecto.

İR + A + İNFİNİTİVO (yakın gelecek zaman).

 
14 3, 4 ve 5 üniteleri tekrarı.  
15 Genel Tekrar & FİNAL   

 

Kaynaklar

Ders Kitabı Sí, hablo español (A2)’’. İSTEK yayınevi.

Jesús García García, Carles İsern Íñigo.

Diğer Kaynaklar  İspanyolca hocalarının hazırladığı alıştırmalar (Videolar, internet, sesli alıştırmalar).

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar DVD, CD, İnternet, Alıştırma.
Ödevler Kompozisyonlar ve değişik alıştırmalar
Sınavlar  

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Ödev (Sözlü) 1 20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Kendini İspanyolca sözlü olarak ifade eder.     x      
2 Kendini İspanyolca yazılı olarak ifade eder.       x    
3 İspanyolca konuşmayı anlar.       x    
4 İspanyolca yazılanı anlar.       x    
5 İspanyolca çeviri yapar.     x      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ara Sınav 1 1 1
Ödev 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü     117
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,68
Dersin AKTS Kredisi     5