• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
AFGA 202
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Dili: 
Almanca
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı’nı temel alarak öğrencilerin bu seviyede günlük konularda bilgi ve fikir alışverişinde bulunmaları; aynı zamanda okuma-anlama, dinleme-anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: 

Günlük rutin, festivaller ve müzik, çevre sorunları ve korunması, tamirat, ürün şikayeti, doğa tatili, arkadaşlık, köy yaşamı, şans-şanssızlık.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım 2: Soru-Cevap 3: Tartışma
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav B: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Öğrenme Çıktıları

Dersin Öğrenme Çıktıları Program Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1- Günlük yaşamından söz edebilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
2- Festivaller ve müzik hakkında konuşabilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
3- Çevre, çevre sorunları ve korunması konusunda konuşabilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
4- Tamirat işlerinden bahsedebilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
5- Doğa tatilinden söz edebilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
6- Arkadaşlık hakkında konuşabilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
7- Köy yaşamından söz edebilir; kıyas yapabilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B
8- Şans ve şanssızlıktan bahsedebilir. 1, 2, 3, 4 1, 2, 3 A, B

 

 

 

 

Dersin Akışı

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ünite 9 (Alltagsleben): günlük yaşamını, rutinini anlatma  
2 Ünite 9: tarz fiillerin geçmiş hali/iyelik zamirlerinin –e hali (Dativ)  
3 Ünite 10 (Festival-Sommer): festivaller ve müzik hakkında konuşma  
4 Ünite 10: edatlı fiiller ve soru edatları/düzensiz fiillerin geçmiş hali (Präteritum)  
5 Ünite 11 (Natur und Umwelt): çevreden bahsetme/çevre sorunları ve korunması hakkında konuşma  
6 Ünite 11: ‘wenn …, dann …’+’damit’ bağlaçları/’-bar’ son eki ile sıfat türetme  
7

 

Ünite 12 (Reparieren und Selbermachen): tamirat işlerinden bahsetme/ürün şikayeti/’um … zu’ bağlacı/edilgen (Präsens)

ARA SINAV

 
8 Ünite 13 (Gipfelstürmer): doğa tatilinden bahsetme/duygu ifadeleri  
 

9

Ünite 13: -i hali alan edatlar/-i hali veya –e hali alan fiiller  
10 Ünite 14 (Freunde fürs Leben): arkadaşlık hakkında konuşma/hediyelerden bahsetme/önerilerde bulunmak  
11 Ünite 14: -i hali ve –e hali alan fiiller/isim tamlaması  
12 Ünite 15 (Leben auf dem Land): köy yaşamı/eskiyi ve günümüzü kıyaslama/-e halinde ilgi cümleleri/edilgen yapısının geçmiş hali  
 

13

Ünite 16 (Glück und Lebensträume): şans ve şanssızlıktan konuşma/hayallerden bahsetme  
14 Ünite 16: ‘denn’ ve ‘nicht nur, sondern auch’ bağlaçları  
15 GENEL TEKRAR FİNAL   

 

Kaynaklar

Ders Kitabı Das Leben A2.2 Kurs- und Übungsbuch/Cornelsen
Diğer Kaynaklar -

 

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar Bölümce hazırlanan ek materyaller, film, destekleyici videolar
Ödevler Kompozisyon, metin okumaları
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı

 

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Kısa Sınav    
Sınıf içi katılım / Ödev   20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Kendini Almanca sözlü olarak ifade edebilir.     x      
2 Kendini Almanca yazılı olarak ifade edebilir.     x      
3 Almanca konuşmayı anlayabilir.       x    
4 Almanca yazılanı anlayabilir.       x    
5 Almanca çeviri yapabilir.   x        

 

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü     117
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,68
Dersin AKTS Kredisi     5