• Türkçe
  • English
Ders Kodu: 
AFCA 301
Ders Tipi: 
Seçmeli
Teori Saati: 
2
Uygulama Saati: 
1
Kredi: 
3
AKTS: 
5
Ön Koşul Dersleri: 
Dersin Koordinatörü: 
Dersin Amacı: 
Mandarin Çince (Çin resmin dili) , HSK (Yabancıların Çince Seviye Tesbit Sınavı) 5. Seviyesinin girişi bu derste amaçlanan, öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği: 

Günlük hayatta hobiden bahsetme, selamlaşma, vedalaşma, sebebi sorma, uyarma ve hızlandırma, Yeni Yılı kutlama, geçmişteki tecrübelerden bahsetme, spor müsabakaları değerlendirme, konumu belirtme, yol sorma, randevu alma ve iş arama gibi konularda kendilerini ifade edebilir konuma gelirler.

Dersin Öğretim Yöntemleri: 
1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Ses kayıtları dinleme, 5: Videoyu izleme.
Dersin Ölçme Yöntemleri: 
A: Sınav , B: Sınıf içi tartışma C: Ödev

Dikey Sekmeler

Dersin Akışı

Hafta Konular
1 Tanışma ve Selamlaşma

15.-18. ÜNİTE Tekrarı

2 19.ÜNİTE  Çin resim ve yağlı boya aynı değildir
  • Yeni Kelimeler
  • ‘还没(有) +V+呢’ kalıp
  • ‘好’ sonuç belirtme tümleci
  • ‘是不是’ soru cümlesi
3 19.ÜNİTE  Çin resim ve yağlı boya aynı değildir
  • ‘跟 .... (不)一样’ kullanılarak karşılaştırma
  • Zaman belirtme tümleci
  • ‘来 + V/VP’ kalıp
  • Çoğu fiilli cümleyle eylemin yöntemini açıklama
4 19.ÜNİTE  Çin resim ve yağlı boya aynı değildir
  • Vedalaşma
  • Nesneler karşılaştırma
  • Hobilerinden bahsetme
  • Devam eden bir durumu ifade etme
  • Çince karakterin yapı yöntemi-5
5 20.ÜNİTE  Yeni Yıl
  • Yeni Kelimeler
  • Bağlaç ‘因为.....所以....’
  • Bağlaç……或者……
  • Bağlaç....的时候
6 20.ÜNİTE  Yeni Yıl
  • ‘呢’ ile kısaltma soru cümlesi
  • Zarf kelimesi ‘再’ ve ‘又’
  • 6 tane temel cümle öğeleri
  • Çoğu fiilli cümleler
7 20.ÜNİTE  Yeni Yıl
  • Sebebini sorma
  • Hızlandırma
  • Yeni Yılı kutlama
  • Çince karakterin yapı yöntemi-6
8 19.- 20. ÜNİTE tekrar etme 

ARA SINAV

9 21.ÜNİTE  Takımımızdaki Arkadaşlar Farklı Uyruklardan Oluşur.
  • Yeni Kelimeler
  • “是……的” Cümlesi
  • Konumu Belirten Kelimeler
10 21.ÜNİTE  Takımımızdaki Arkadaşlar Farklı Uyruklardan Oluşur.
  • Bulunma Cümleler
  • “先.......再......” Yapısı-1
  • “离”Kelimenin Kullanımı
  • Çince karakterin yapı yöntemi-7
11 21.ÜNİTE  Takımımızdaki Arkadaşlar Farklı Uyruklardan Oluşur.
  • Geçmişteki Zaman ve Yeri Vurgulamak
  • Spor Müsabakasını Değerlendirmek
  • Konumu Belirtmek
  • Yol Sormak
12 22.ÜNİTE  Shaoxing Operası’nı Hiç İzledin Mi?
  • Yeni Kelimeler
  • Bağlaç “虽然……但是/ 可是……”
  • “先.......再......” Yapısı-2
13 22.ÜNİTE  Shaoxing Operası’nı Hiç İzledin Mi?
  • Geçmişteki Tecrübelerden bahsetmek
  • Eylem Tamamlama Tümleci
  • Çince karakterin yapı yöntemi-8
14 22.ÜNİTE  Shaoxing Operası’nı Hiç İzledin Mi?
  • Geçmişteki Tecrübeden Bahsetmek
  • Biriyle Randevu Almak
  • Değerlendirmek
  • İş Aramak
15
  1. SUNUMU & FİNAL 

 

Kaynaklar

Ders Kitabı New Practical Chinese Reader Textbook-2, Beijing Language and Culture University Press, LUİ Xun, 1. Kez baskısı, Ocak 2010;

New Practical Chinese Reader Workbook-2 , Beijing Language and Culture University Press, LUİ Xun, 1. Kez baskısı, Ocak 2010.

Diğer Kaynaklar  Çince öğretim görevlilerinin hazırladığı çalışma kağıtları.

 

Materyal Paylaşımı

Dökümanlar DVD, CD, Ses kayıtları, İnternet, Alıştırma.
Ödevler Kompozisyonlar ve değişik alıştırmalar
Sınavlar Ara Sınav, Final Sınavı

 

Değerlendirme Sistemi

YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 35
Ödev (Sözlü) 1 20
Toplam   55
Finalin Başarıya Oranı   45
Yıl içinin Başarıya Oranı   55
Toplam   100

 

Dersin Program Çıktılarına Katkısı

No Program Öğrenme Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5  
1 Kendini Çince sözlü olarak ifade eder.     x      
2 Kendini Çince yazılı olarak ifade eder.     x      
3 Çince konuşmayı anlar.       x    
4 Çince yazılanı anlar.       x    
5 Çince çeviri yapar.     x      

 

AKTS İş Yükü Tablosu

Etkinlik SAYISI Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödev 5 2 10
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav - - -
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü     117
Toplam İş Yükü / 25 (s)     4,68
Dersin AKTS Kredisi     5